true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه اکنون ۷۰ درصد گاز کشور از پارس جنوبی تامین می‌شود گفت: با بهره‌برداری از فازهای در دست اجرا، تولید گاز از پارس جنوبی به ۸۲ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از تسنیم؛ مسعود حسنی صبح امروز در نشست بررسی روند تولید محصولات جانبی از پالایشگاه‌های مستقر در مجتمع گاز پارس جنوبی با  تاکید بر نقش مهم پارس جنوبی در تامین کننده گاز کشور اظهار داشت: اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی بیش از ۷۰ درصد گاز مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی از افزایش تولید گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و افزود:  با راه‌اندازی کامل فازهای در حال ساخت و تحویل آن به مجتمع گاز پارس جنوبی، تولید گاز  در پالایشگاه‌های این مجتمع  به بیش از ۸۲ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به در مدار بودن پالایشگاه‌های پارس جنوبی با ظرفیت کامل تصریح کرد: اکنون تمامی پالایشگاه‌های مجتمع با رعایت دقیق مسائل ایمنی با تلاش متخصصان و کارکنان ، با ظرفیت کامل برای تامین گاز مصرفی در مدار تولید قرار دارد.

حسنی مجتمع گاز پارس جنوبی را بزرگترین تامین کننده خوراک صنایع پایین دستی در کشور دانست و افزود: با مصرف روزانه ۸ هزار تن محصول تولیدی اتان به وسیله  پتروشیمی‌های مستقر در منطقه، مجتمع گاز پارس جنوبی را به بزرگترین تامین کننده خوراک صنایع پایین دستی در کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه محصول تولیدی اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی در پتروشیمی‌های جم، پارس، کاویان و مروارید مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: با تلاش متخصصان داخلی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محصول تولیدی اتان تامین کننده خوراک پتروشیمی‌های منطقه در مجتمع گاز پارس جنوبی از ۸ هزار تن به ۱۰ هزار تن در روز رسیده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های این مجتمع تولید می‌شود تصریح کرد: این رقم بعد از پایان طرح توسعه فازهای پارس جنوبی به بیش از یک میلیون و ۴۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader