true

ویژه های خبری

true
    امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
اختصاصی دشتستان بزرگ/ دهیار روستای دهرود علیا بیان کرد؛

دشتستان بزرگ: دهیار دهرود علیا از نبود آب آشامیدنی در این روستا خبر داد.

به گزارش دشتستان بزرگ، اسفندیار افراسیابی در گفتگو با دشتستان بزرگ، ضمن بیان اینکه سطح سفره آب زیر زمینی همه جا کم شده و در منطقه ما نیز همین گونه است، افزود: از برج ۱۰ سال گذشته اعلام کردیم که در روستا آب کافی برای شرب نداریم، کم آبی بسیاری داشته اما چون زمستان بود، کمبود در منطقه به طور جدی و چشم گیر قابل رویت نبود.

وی اضافه کرد: آب باران را جمع کرده تا از آن برای مصرف مورد نیاز خود استفاده کنیم، شب ها نیز با استفاده از پمپ، آبگیری می کردیم، قسمتی از آب که آن هم آشامیدنی نبود، توسط تانکر آبرسانی، تامین می شد اما با تمام این شرایط زمستان را پشت سر گذاشتیم، البته آن زمان قسمتی از روستا که در پایین دست قرار داشت، به خوبی آب داشت.

دهیار دهرود علیا در گفتگو با دشتستان بزرگ اظهار داشت: روستای ما ۲۷۰ خانوار داشته که بیش از ۱۰۰ خانوار نزدیک به ۳ ماه به طور کل آب آشامیدنی نداشته و به مشکل جدی در این زمینه داشتند.

افراسیابی افزود: هر چه گفتیم و پیگیری کردیم که به مشکل جدی در حوزه آبرسانی برخورد نکرده و به امروز نرسیم، متاسفانه نتیجه ای نگرفتیم و به مشکلی که نباید، برخورد کردیم، به رئیس اداره آبفای دشتستان نیز بارها و بارها گفتیم و گزارش دادیم، به ما گفتند تا قبل از ۲۲ بهمن آب سد تنگ ارم را به شبکه وصل کرده و مشکل ما برطرف خواهد شد، حتی به ما گفتند صبر کنید تا قبل از سال آبرسانی انجام شده و نباید عجله داشته یا کیفیت فدای زمان بندی در اجرای آبرسانی شود.

وی اضافه کرد: اعضای شورای روستا پیگیری بوده و در برطرف کردن این مشکل تلاش های خود را داشتند، قبل از عید سال جدید، اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که آبرسانی با تانکر برای اهالی روستا دیگر کافی و جوابگو نبوده، از طرفی آب چاه نیز برای شرب قابل استفاده نیست از این رو با رئیس اداره آبفای دشتستان تماس گرفته و قول برطرف کردن مشکل آبرسانی ظرف ده روز را گرفتند، اما ده روز تمام شد و باز مشکل بی آبی روستا برطرف نشد.

دهیار این روستا اظهار داشت: چند ماه از وجود این مشکل گذشته و متاسفانه مردم با مشکل جدی تامین آب روبرو هستند، هنوز در روستا مشکل بی آبی داشته و متاسفانه آب قسمت بیشتری از روستا نیز به طور کامل قطع شده است.

وی خاطرنشان کرد: از برج ۱۰ سال گذشته اعلام کرده آب آشامیدنی نداریم تا شاید قبل از ایجاد مشکل، آبرسانی انجام شود، تمام پیگیری های لازم را داشتیم، اما آب روستا کمتر شده و با توجه به گرم تر شدن هوا، روزهای آینده نیز ۱۰۰ درصد خانوارهای بیشتری در روستا با مشکل کمبود آب مواجه خواهند شد، در نتیجه گلایه بیشتری از طرف اهالی را شاهد هستیم، من دهیار یا اعضای شورا نمی توانیم، هر روز بالای سر تانکر ایستاده و آب چاه را تقسیم کنیم، ما وظیفه خدمت به مردم را داشته اما باید مشکل به طور اساسی برطرف شود.

افراسیابی تصریح کرد: روزی دو تانکر آب غیر بهداشتی به روستای ما آمده که آب تلخ چاه است، اهالی روستا برای تامین آب آشامیدنی خود باید چکار کنند؟ چند ماه است که آب آشامیدنی از طریق خطوط آبرسانی وارد منازل این روستا نشده و رمضانی، رئیس اداره آبفای دشتستان نیز قول داده اما شاهد عملی شدن قول ها برای آبرسانی به این روستا نبودیم و گویا این تمامی وعده ها پوچ بودند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader