true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: امام جمعه بوشهر با گلایه از بی‌توجهی صنایع نفتی به مسئولیت‌های اجتماعی در استان گفت: مردم بوشهر توقع دارند که تمام مراکز صنعتی در استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و این روش کنونی مورد اعتراض جدی همه است.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینکه اخیراً در عرصه‌های صنایع موجود در استان بوشهر متأسفانه خبرهای خوبی شنیده نمی‌شود گفت: در عرصه حق آلایندگی و جغرافیای آلاینده در شهرستان‌های استان بوشهر این چنین خبر می‌رسد که قصد دارند این عوارض و سهم استان را حذف کنند.

وی با بیان اینکه این موضوع باید دارای یک نظام صحیح و منطقی قانونی باشد گفت: از دولت و مسئولان تقاضا می‌شود در زمینه پرداخت حق آلایندگی اقدام قانونی کنند و حق مردم استان بوشهر در این عرصه ضایع نشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: همه شهرستان‌های استان بوشهر که مورد آلایندگی صنایع حوزه وزارت نفت قرار می‌گیرند باید حق آلایندگی آنها پرداخت شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، ادامه داد: سال‌ها است تمام مردم، مسئولان، اصحاب رسانه و سایر دلسوزان استان بوشهر از مراکز صنعتی به ویژه صنعت پتروشیمی تقاضا دارند به عرصه خدمات محیط زیست، بهداشت و درمان، آموزش عالی، آموزش و پرورش، ورزش حوزه فرهنگی توجه ویژه‌ای به استان بوشهر کنند.

صفایی بوشهری، بیان کرد: متأسفانه این کار صورت نمی‌گیرد یا اگر انجام می‌شود حداقلی است، اما برای برخی از امور با توجیه خاص، سرمایه‌گذاری قوی می‌شود، این صحیح نیست، اگر کاری برای دیگران انجام می‌دهید باید برای مردم استان بوشهر به‌صورت ویژه انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: اما وقتی از شما تقاضا می‌شود، هزار و یک دلیل می‌آورید که نمی‌شود اما چرا برای دیگر امور انجام می‌شود آیا این صحیح است.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه عرصه‌های آموزش عالی، مدارس، فرهنگ، محیط زیست، بهداشت و درمان و ورزش استان بوشهر واقعاً نیاز به کمک دارند تصریح کرد: اکنون ۱۷۰۰ کلاس درس استان بوشهر تخریبی است باید نوسازی شود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: آیا این صحیح است که حق استان بوشهر پرداخته نشود و به امور دیگری توجه شود، اگر برای دیگر امور پرداخت می‌شود حق بوشهر نباید ضایع شود و باید حریم عرضه خدمات به مردم و استان بوشهر حفظ شود.

وی تأکید کرد: از مسئولان و نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌شود این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری و دنبال کنند و باید پاسخگو باشند و این مسئولان در عرصه‌ها تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در عرصه صنعت باید جوابگو باشند که چرا اینگونه رفتار می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه داد: مردم این توقع دارند که تمام مراکز صنعتی در استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خودشان عمل کنند و این روش کنونی مورد اعتراض جدی مردم این استان است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader