true

ویژه های خبری

true
    امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
اختصاصی دشتستان بزرگ/ واکنش فرماندار دشتستان به مشکل آب روستای دهرود علیا:

دشتستان بزرگ: فرماندار دشتستان در پاسخ به پیگیری دشتستان بزرگ در خصوص وضعیت آبرسانی به روستای دهرود علیا گفت: چاه آبی در منطقه وجود داشته که در گذشته توسط تعاونی آب روستایی حفر شده و برای تامین آب روستاهای آن منطقه مانند چهوک، دهرود و… از آن استفاده می شد، متاسفانه برداشت محدود بوده و با توجه به افزایش مصرف روزانه، آب لازم تامین نمی شود، هر خانوار به یک مترمکعب آب در روز نیاز داشته که می گویند این حجم از آب، دو برابر میزان لازم برای مصرف هر خانوار است.

به گزارش دشتستان بزرگ، احمد بنافی ضمن بیان اینکه در حال حاضر آبرسانی به صورت تانکری انجام می‌شود، افزود: قرار بر این بود که در دهه فجر سال گذشته، شاهد بهره برداری پروژه آبرسانی که دو سال و نیم روی آن کار شده بود، برسیم اما متاسفانه اختلافی بین آبفا و جهاد آبرسانی ایجاد شد و همین امر موجب شد که کار به تاخیر بیافتد، خط انتقال‌ ایجاد شده اما ساخت حوزچه همچنان باقی مانده بود، پیگیری کرده و به آبفا تاکید کردیم که کار را به اتمام رسانده تا شاهد ایجاد مشکل برای مردم نباشیم.

وی اضافه کرد: آبفا به ما گفت قرارگاه کار را رها کرده، ما نیز اصرار کردیم و تمام تلاش خود را انجام دادیم، از آبفا خواستیم که خود کار را به پایان برساند، چرا که نمی خواستیم اهالی روستاهای تنگ ارم، به مشکل آب برخورد کرده و قبل از آمدن تابستان، آبرسانی به این منطقه را شاهد باشیم.

وی افزود: حوزچه ها نیز کار شد، شیرها نیز نصب و حتی مقداری از خط نیز آبدار شد اما متاسفانه پمپ سر خط سوخته و طبق محاسبات انجام شده به دنبال نصب پمپ ۳۷ کیلو واتی جدیدی بوده که در بازار موجود نیست و باید ساخته شود، امری که زمان‌بر بوده و راه حل جایگزین را پیگیری کردیم.

فرماندار دشتستان اذعان داشت: پس از آن قرار بر این شد که پمپ آب از چغادک جابجا و نصب کرده تا آب وارد مدار آبرسانی شود، اقدامی که باعث آبرسانی تنگ ارم، دهرود علی و سفلی و… می شود.

بنافی تصریح کرد: باید در نظر گرفت که اشتراک غیر مجاز نیز در منطقه بسیار است اما اکنون آبرسانی در اولویت ما قرار داشته و نباید از آن غافل باشیم، برای برطرف کردن کمبود آب تمام تلاش و پیگیری خود را داشته و اجازه قطعی آبرسانی به هیچ کدام از روستاهای دهرود علیا و سفلی، کمه زرد و… را نمی دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اهالی روستای دهرود نیز کاملا حق گلایه را دارند، آبفا می توانست محکم تر و قوی تر در سطح استان ورود کرده و برای آبرسانی تلاش بیشتری داشته باشد، ما نیز تمام تلاش خود را داشته و برای آبرسانی هر چه در توان داشته گذاشتیم تا بی تفاوت نباشیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader