true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش دشتستان بزرگ :به‌تازگی در فرانسه شایعه‌هایی درگرفته‌اند که بر اساس آنها ممکن است توپ طلای سال ۲۰۲۰ با چند سال تاخیر به روبرت لواندوفسکی داده شود. او در این باره گفت: «بدیهی است از دریافت‌کردن توپ طلا استقبال می‌کنم. اینطور نیست که به خاطر نگرفتنش عصبانی یا ناراحت باشم. با این همه حس می‌کنم در یکی از سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ حق من بود توپ طلا را دریافت کنم.»

مهاجم لهستانی بارسلونا در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی اشپورت‌بیلد به نبش قبر خاطره توپ طلای سال ۲۰۲۰ پرداخت.

لوای ۳۵ ساله که در ۴۳ بازی در فصل جاری ۲۰ بار گلزنی کرده و ۹ پاس گل را هم برای همبازیانش تدارک دیده است، با وجود فاصله‌ زیادی که با دوران اوجش دیده می‌شود، عملکردی قابل دفاع دارد.

لواندوفسکی با یادآوری سال‌های پیش گفت: «۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بهترین سال‌های فوتبالم بودند. به‌تازگی دوستی آماری را برایم فرستاد که بر مبنای آن در ۸۵ بازی یکصد گل زدم.»

او در آن سال‌ها پیراهن بایرن مونیخ را می‌پوشید. بدبیاری‌اش این بود که سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا توپ طلا داده نشد. سال بعد لیونل مسی آن را از آن خودش کرد که انتخابی پرحرف‌وحدیث بود و در حال حاضر برایش در فرانسه پرونده‌ای تشکیل شده است. پای رشوه، خرید و دستکاری آرا در میان است. روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی در این باره نوشت: «پاسکال فره، سردبیر وقت مجله فرانس فوتبال، در ازای دستکاری آرا، امتیازهایی را از پاری‌سن‌ژرمن، باشگاه آن زمان لیونل مسی، دریافت کرده است.»

در فرانسه شایعه‌هایی درگرفته‌اند که بر اساس آنها ممکن است توپ طلای سال ۲۰۲۰ با چند سال تاخیر به لوا داده شود. او در این باره گفت: «بدیهی است از دریافت‌کردن توپ طلا استقبال می‌کنم. اینطور نیست که به خاطر نگرفتنش عصبانی یا ناراحت باشم. با این همه حس می‌کنم در یکی از این دو سال حق من بود توپ طلا را دریافت کنم.»

مهاجم بارسا ادامه داد: «توپ طلای ۲۰۲۱ از آن مسی است. شایعه‌ها درباره اهدای با تاخیر توپ طلای ۲۰۲۰ به من را شنیده‌ام. آن سال برای من فوق‌العاده گذشت. در بالاترین سطح فوتبالم به سر می‌بردم و همه چیز را برنده شدیم. اینطور بگوییم که حتی اگر قرار باشد توپ طلای ۲۰۲۰ را اکنون و پس از چهار سال بگیرم، ناراحت نمی‌شود و من برنخواهد خورد. دریافت این جایزه افتخار بزرگی است و در صورت اهدا آن را می‌پذیرفتم.»

لواندوفسکی در حال حاضر چه کسی را بهترین بازیکن جهان می‌داند؟ «گفتنش آسان نیست چون جام ملت‌ها و همچنین آخرین و مهم‌ترین بازی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا را در پیش داریم. به نظر من اکنون کیلیان ام‌باپه و جود بلینگام بازیکنان برجسته‌ای در دنیا هستند.»

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader