true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: میانگین نرخ باروری در این استان در دهه ۷۰، ۵.۴ دهم بوده در حالی که اکنون این عدد به ۱.۵ نفر به ازا هر خانواده رسیده است.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ قاسم برجوئی‌فرد در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با این شرایط موجود به ازای هر خانواده نیز جمعیت جایگزین ایجاد نمی شود

وی افزود: سیاست‌های دولت های گذشته در موضوع فرزندآوری اشتباه بوده و اکنون به عینه نتایج آن مشخص است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: با این شرایط و نرخ پایینی که از رشد جمعیت کشورمان شاهد هستیم، در دهه های آینده فاجعه ای به نام کاهش شدید جمعیت رخ می دهد.

برجوئی ادامه داد: اکنون حدود ۶۷ درصد جامعه ایرانی جوان هستند و طی دو تا سه دهه آینده به همین میزان شاهد پیری جمعیت خواهیم بود که در کنار کاهش شدید نیروی انسانی برای نگهداری از سالمندان، هزینه های گزاف درمانی و مراقبتی نیز شامل می شود.

وی یادآور شد: در صورتی که تسهیلات ازدواج و فرزندآوری آسان سازی شود و خانواده ها نیز با رغبت به دنبال ازدواج آسان بروند، می توان انتظار داشت که نرخ جمعیت از حد موجود پایین تر نرود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این استان در رده چهارمین استان نابارور کشور قرار دارد که در کنار ارتقا زیرساخت های درمانی برای زوج هایی نابارور، نیاز است کار فرهنگی نیز در جامعه برای افزایش فرزندآوری انجام شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader