true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
دشتستان بزرگ: دبیر جشنواره بازی‌های بومی محلی استان بوشهر گفت: هفتمین دوره جشنواره بازی‌های بومی و محلی این استان در روستای گلستان ساحلی شهرستان دشتی برگزار شد.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از ایرنا؛ ابراهیم ابراهیمی روز جمعه در آیین آغاز این جشنواره افزود: هفتمین جشنواره بازی‌های بومی محلی با شرکت ۱۵۰ نفر و در ۱۴ گروه بازی بومی و محلی شامل پنج گروه دختران و ۹ گروه پسران بر گزار شد.

وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات در رشته های طناب‌کشی٬ تیر و کمان سنتی٬ زور مچ ویژه دختران و در رشته‌های تیرکمان سنتی و دوزپا ویژه پسران انجام شد.

ابراهیمی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: برگزاری این جشنواره ها نقشی مهم در شادابی و نشاط کودکان و جوانان و احیای آیین ها، سنت‌ها و ورزش های پر تحرک و با نشاط و انتقال این ورزش ها به نسل جوان دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: در این جشنواره علاوه بر برگزاری مسابقات ورزشی بومی و محلی، اجرای نمایشی بازی‌های بومی٬ آیین‌های سنتی استان بوشهر، آموزش تور بافی، نحوه صید و صیادی، پخت و عرضه غداهای سنتی و بومی محلی و موسیقی سنتی و محلی نیز اجرا شد که با استقبال خوب مردم بویژه روستائیان ساحل نشین شهرستان دشتی همراه شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader