true

ویژه های خبری

true
    امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: امروز احتمالا تکلیف حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس مشخص خواهد شد و رضا درویش با سرمربی سرخپوشان به یک نقطه مشترک خواهند رسید که شاید جدایی و شاید ابقای او در قامت مرد شماره یک فنی تیم باشد. اما هر اتفاقی که در تلاش پرسپولیس برای مذاکره با یحیی رخ دهد، او یک چهره تاریخی و ماندگار روی نیمکت پرسپولیس خواهد بود.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ یحیی گل‌محمدی تاکنون ۱۷۹ بار روی نیمکت پرسپولیس نشسته و بالاتر از برانکو ایوانکوویچ، دومین چهره باسابقه تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود. او در این مدت ۱۰۷ برد به دست آورده تا با ۵۹.۷۸% پیروزی، رکوردی جالب را در اختیار داشته باشد و در این مورد حتی از برانکو ایوانکوویچ هم در جایگاه بهتری قرار بگیرد.

او همچنین در این مدت ۳۷۲ امتیاز به دست آورده که البته اگر تا پایان قراردادش در پرسپولیس بماند، فرصت این را خواهد داشت تا دومین سرمربی چهارصد امتیازی تاریخ باشگاه پرسپولیس لقب بگیرد. اما با همین آمار، یحیی متوسط ۲.۰۸ امتیاز در هر بازی را دارد که با توجه به احتساب آمار لیگ دوازدهم و همچنین رقابت‌های آسیایی، عدد ویژه‌ای برای این سرمربی باتجربه محسوب می‌شود.

در این مدت یحیی تنها ۲۱ باخت را همراه پرسپولیس تجربه کرده است. در این بین ۷ باخت در لیگ قهرمانان، یک مورد در جام حذفی و ۱۵ شکست در لیگ برتر رقم خوردند. به عبارتی پرسپولیس با این سرمربی هر ۸.۵ بازی یک بار شکست خورده که این عدد در لیگ برتر به ۹ بازی یک بار افزایش پیدا می‌کند؛ هر فصل سه باخت.

بهترین فصل یحیی گل‌محمدی مربوط به لیگ نوزدهم است که جانشین گابریل کالدرون شد و در ۱۴ بازی، متوسط ۲.۳۶ امتیاز و ۷۱.۴۳% پیروزی را به ثبت رساند.

بدترین فصل یحیی گل‌محمدی نیز مربوط به لیگ بیست و یکم است که اگرچه به متوسط قهرمانی رسید، اما ۲.۱ امتیاز به ازای هر بازی کسب کرد و با ۶۰% پیروزی، پایین‌تر از استقلال نایب قهرمان شد.

منبع: ورزش سه

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader