true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: رانندگی صحیح و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، مرهون گذراندن دوره های آموزشی رانندگی به طور عملی و علمی است و این امر محقق نمی شود مگر در سایه ارائه آموزش های کافی به هنرجویان متقاضی.

به گزارش دشتستان بزرگ، در این میان، نداشتن آتیه روشن و مطمئن کاری، حمایت نشدن مربیان آموزشگاه ها از سوی هیچ نهادی و پایین بودن دستمزدهای آن ها می تواند انگیزه این مربیان را برای ارائه تمامی اطلاعات لازم و آموزش مناسب کم کند که پیامدهای این مهم در آینده نمود می یابد.

 اگر مشکلات کنونی در رابطه با تخلف های رانندگی ریشه یابی شود، شاید بتوان یکی از علت های آن را حمایت نشدن مربیان آموزشگاه های رانندگی و نداشتن انگیزه از سوی آن ها برای تعلیم اصولی عنوان کرد.

 تحت پوشش بیمه نبودن و نداشتن قراردادهای کاری، آینده مبهمی را برای این قشر ترسیم کرده است.

نداشتن امنیت شغلی و متعاقب آن وابسته نبودن به هیچ سازمانی مشکلات عدیده ای را برای مربیان آموزشگاه های رانندگی که سنگ بنای رانندگی صحیح و اصولی را به افراد جامعه می آموزند، پدید آورده است.

باید به این نکته توجه داشت که هر گونه کوتاهی در این کار می تواند در آینده به حوادث جانی و مالی مختلفی منجر شود.

یکی ار مربیان آموزشگاه های رانندگی دشتستان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی دشتستان بزرگ، از مشکلات شغلش می گوید.

وی با بیان اینکه مربیان، کسانی اندکه نبض سلامت رانندگی در دست آن هاست افزود: کمترین کوتاهی در امر آموزش، سلامت جامعه را درشهر و جاده به خطر می اندازد ولی این عزیزان با عشق و علاقه، ازساعت ۷صبح تا ۹شب خالصانه به آموزش رانندگی قشر عظیمی ازجوانان و میانسالان می پردازند.

 این مربی آموزشگاه رانندگی، شغلش را به ویژه در شهرداری شلوغ و پرتردد بسیار خطیر و دشوار خواند و خاطر نشان کرد: ما مربیان، کسانی هستیم که مورد بی مهری شدید واقع شده ایم چرا که از سوی هیچ موسسه یا ارگان خاصی حمایت نمی شویم، از سوی دیگر به دلیل حساسیت، به شدت زیر ذره بین شغلی هستیم.

Related image

یکی دیگر از مربیان آموزشگاه رانندگی در ادامه می گوید: حتی ثانیه و دقیقه های آموزش نیز با آن ها محاسبه می شود (خود و خودرو آن ها ) مرتب مورد بازدید و تذکرات فراوان قــرار می گیرد .

وی ادامه می دهد: آیا تاکنون از طرف مراجع قانونی که آن ها را زیر ذره بین خود قرار داده جلسه ای برگزار شده که آن ها مشکلات و درد دل های خود را مطرح نمایند؟! آیا تا به حال شده که در این گرمای شدید و طاقت فرسای شرجی بی حد و حساب مدت حداکثر پنج دقیقه سوار بر مرکب آن ها شده تا از سختی های درون خودروی بی کیفیت و بدون امکانات کافی پراید و یا تیبا که قیمت آن ها به اندازه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷می باشد اطلاع داشته باشند آیا از قیمت ۵۵۰۰۰۰۰۰تومانی قیمت تیبا و پراید خبر دارند ؟

این مربی اظهار داشت: اصلاً آیا از قیمت سرسام آور تعمیر و تعویض قطعات و یا خرید کاذب قطعه خودور خبر دارند آیا از وضعیت معیشت خانواده این محرومان خبر دارند؟

یکی دیگر از این مربیان، حرف همکار خود را قطع کرده و می گوید: پس چگونه درب اتاق شان را بسته و بدون حتی یک نماینده از این عزیزان زحمت کش یعنی مربیان آموزش رانندگی بدون ملاحظات و قیمت های کاذب نسبت به نرخ ساعت کاری مربیان حدود ۱۲۰۰۰تومان محاسبه شده است اعلام می فرمایند ؟

وی ادامه می دهد: پس کارشناسان محترم و آقایان به این صورت تعیین نرخ می فرمایند !جای سوال است چگونه آیتم ها را محاسبه می فرمایند ؟ بر اساس نرخ تورم، بر اساس نرخ قیمت خودرو یا قطعات و هزینه دستمزد وتعمیر و تعویض قطعات؟! لذا درخواست این عزیزان است بار دیگر در تعیین نرخ ساعت کاری آنها مجددا تجدید نظر شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader