true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: با وجود آنکه از ابتدای آذرماه شهرداری مرکز استان به صورت سرپرستی اداره می شود و حکم موقت دیوان عدالت اداری هم فرآیند انتخاب شهردار را مسکوت گذاشته، جلسه شورای شهری ها هم بی نتیجه ماند.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از خلیج فارس؛ در جلسه عصر یکشنبه شورای شهر بوشهر که با غیبت روح الله نصرتی یکی از ۹ عضو شورا همراه بود، ابتدا مشکلات شهروندان با حضور معاون اجرایی شهردار بررسی شد و بعد از وقت تنفس برای اقامه نماز مغرب، حکم موقت دیوان عدالت اداری درباره توقف مصوبه شورا درباره پایان کار میگلی نژاد به بحث گذاشته شد.

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1c38vj0eqofsfrs192t1dr5bct4.jpg

در بخش دوم جلسه عبدالخالق برزگرزاده از اعضای شورا غیبت داشت که طاهره شمشیری عضو دیگر شورا ضمن تماس با وی، به نقل از برزگرزاده اعلام نمود که وی دچار کسالت شده و قادر به حضور در جلسه نیست.

ایرادات رای دیوان به روایت رییس شورا

جلسه شورا با حضور ۷ عضو ادامه یافت که ابتدا ابوذر دهدار رییس شورا گفت: شکایت علیه شورای شهر که نمایندگان مردم می باشند به نوعی شکایت از شهروندان محسوب می شود و از اعضای شورا انتظار می رود در راستای صیانت از آراء شهروندان به دفاع و ارائه پاسخ درخصوص رای صادره از دیوان عدالت اقدام کنند.

دهدار با اشاره به حکم دیوان عدالت اداری درخصوص توقف مصوبه شورا برای پایان کار شهردار که به صورت موقت صادر گردیده، اظهار داشت: شماره مصوبه ۹۶/۸/۳۰-۱۹ که در رای دیوان قید شده، در حالیست که شورا با این شماره مصوبه ای نداشته و به نوعی چنین مصوبه ای وجود خارجی ندارد.

البته عبدالله زاده و آسایش عقیده داشتند اشتباه سهوی در شماره مصوبه رخ داده که قابلیت اصلاح در دیوان عدالت دارد.

رییس شورای شهر در ادامه نطق خود افزود: همچنین رای موقت برای توقف مصوبه شورا در شرایطی می باشد که اگر به هر دلیلی در رای نهایی دیوان ادعای آقای میگلی نژاد پذیرفته نشد، پاسخگوی اتفاقات و تصمیمات ناشی از برگشت ایشان به شهرداری کیست؟

رییس شورای شهر بوشهر با اشاره به استفساریه مجلس و اینکه افراد مستنثی از قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید تا ۲۰ آبان مستندات شان را ارائه می کردند، اظهار داشت: درخصوص رزمنده بودن آقای میگلی نژاد که ایشان را از قانون منع بکارگیری بازنشستگان مستثنی می کند، طبق نامه ۲۰ آبان مدیرکل بنیاد شهید استان، ایشان برای تشکیل پرونده و دریافت کد ایثارگری اقدام نکرده اند. البته ما می دانیم ایشان رزمنده بوده اند و برادر شهید هستند، ولی اقدامی که ایشان را از قانون مستثنی کند نداشته اند.

دهدار تاکید کرد: البته در قانون جامع خدمات ایثارگری، در ذیل بند “و” تبصره ای وجود دارد که اعلام می دارد رزمندگان مشمول خدمات و مزایای ایثارگری نمی شوند. به عبارتی اگر رزمندگی آقای میگلی نژاد هم تا ۲۰ آبان از سوی بنیاد شهید تایید می شد، ایشان مشمول ایثارگران نمی شدند.

توسلی: هیچ مرجعی حق دستور به شورا را ندارد

رییس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای شهر نیز با بیان اینکه امیدواریم شان شورا و نمایندگان مردم در این ماجرا رعایت شود، اظهار داشت: میگلی نژاد در زمان انتخاب از سوی شورای پنجم در شهریور امسال بازنشسته بود ولی به عنوان مقامات به وزارت کشور معرفی و حکمش صادر شد، اما زمانی که مجلس در استفساریه ای، بازگشت بکار مقامات بازنشسته را محدود کرد، مستثنی شدن از قانون جدید منوط به ایثارگری بود که تا آخرین مهلت قانونی بعنی ۲۰ آبان ماه مستندی از سوی آقای میگلی نژاد دال بر کد ایثارگری ارائه نشد و در نامه سازمان بازرسی و بنیاد شهید در آن زمان هم این مسئله عنوان شد.

اکبر توسلی با بیان اینکه شهردار سابق که شرایط مستثنی بودن در میان بازنشستگان را ندارند باید قبل از ۲۰ آبان ترک مسئولیت می کردند، افزود: مصوبه شورا در آن زمان برای پایان کار ایشان هم جنبه اطلاعی داشت، ولی با پیگیری و شکایت ایشان، رای موقت دیوان عدالت جهت توقف مصوبه شورا صادر گردیده تا رای نهایی از سوی این دیوان صادر شود.

توسلی با طرح این پرسش که آیا مثلا اگر استانداری بوشهر برکنار شد، می تواند از وزیر کشور شکایت و به کار بازگردد و در این صورت چه شرایطی بر ارتباط طرفین حاکم است؟ ادامه داد: در جلسه دیروز شورا با سازمان بازرسی، از کرمی مدیرکل آن خواسته شد که درباره رای دیوان عدالت اظهارنظر کنند، همانظور که این سازمان قبلا درباره پایان کار شهردار سابق اظهارنظر کرد تا اگر آقای میگلی نژاد به شهرداری برگشت و اتفاقی رخ داد، شورای شهر زیرسوال نباشند و بگوییم با نامه سازمان بازرسی این بازگشت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شورای شهر نهادی مدنی است که هیچ مرجعی نمی تواند به آن دستور دهد، ادامه داد: در دوره سوم شورای شهر دیدیم که آنها مصوباتی داشته و روی آن پافشاری کردند، ولی از فرماندار تا رییس جمهور نتوانست مداخله ای داشته باشد.

وی در پایان خواستار ارائه لایحه دفاعیه شورای شهر خطاب به دیوان عدالت اداری درخصوص رای اخیر و خروج از بلاتکلیفی موجود شد.

رای دیوان عدالت لازم الاجراست

ندا عبدالله زاده عضو شورا شهر هم طی نطقی گفت: در جلسه دیروز اعضای شورا که با سازمان بازرسی داشتیم، اعلام شد اگر رزمندگی میگلی نژاد تایید شود، مشمول قانون ایثارگران بوده و رای دیوان عدالت برای بازگشت ایشان قابلیت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: برداشت بنده از حکم دیوان عدالت و مشورتی که از یک قاضی زیردست داشته ام این می باشد که این حکم برای شورا لازم الاجراست. حالا اگر اعضای شورا نظرشان بر اعتراض و شکستن این رای می باشد، می توانند در مهلت قانونی (۱۰ روز پس از صدور رای) اقدام کنند.

هاشم زاده: فعلا من و نصرتی درباره رای دیوان اظهارنظری نمی کنیم

کیوان هاشم زاده رییس کمیسیون حقوقی و بودجه شورای شهر هم که در این جلسه سکوت در پیش گرفته بود، در واکنش به پرسش رییس شورا درباره اعلام نظرش پیرامون رای دیوان عدالت اداری درباره توقف مصوبه شورا گفت: من و نصرتی (دیگر عضو شورا که در این جلسه غیبت داشت) تصمیم گرفته ایم فعلا اظهارنظری نداشته باشیم تا با یکی از وکلای زبردست مشورت نموده و ببینیم چه تصمیمی به صلاح شهر و شهرداری می باشد.

وی افزود: البته برخی مسئولان سیاسی درصددند که مهلت سه ماهه شورای شهر بوشهر برای تعین شهردار خاتمه یافته و قادر به انتخاب شهردار نباشیم، آنگاه این شورا را منحل کنند.

سکوت هاشم زاده درباره رای دیوان عدالت اداری در شرایطی می باشد که وی یکی از ۶ رای موافق برای پایان کار میگلی نژاد بود و گفته می شود در جلسه غیرعلنی پنجشنبه شورا قرار شده بود که کمیسیون حقوقی شورا به ریاست وی درباره رای دیوان عدالت بررسی و گزارش خود را در اولین جلسه اعلام نماید.

در پایان جلسه، دهدار رییس شورا با قرائت دفاعیه ای حقوقی مبنی بر ایرادات و اشکالات رای صادره دیوان عدالت، از اعضایی که خواستار اعتراض به حکم دیوان می باشند دعوت به امضا کرد که علاوه بر وی، اکبر توسلی، طاهره شمشیری و پویا دولابی امضا کردند.

ندا عبدالله زاده با بیان اینکه بصورت شخصی تصمیم گیری می کنم، گفت: این دفاعیه را امضا نمی کنم.

مهرزاد آسایش نیز با بیان اینکه با برخی بندهای دفاعیه موافق نمی باشم، اظهار داشت که آن را امضا نمی کند.

همچنین کیوان هاشم زاده اظهار داشت: با همراهی نصرتی در حال بررسی دقیق تر موضوع با یکی از وکلا می باشم، از این رو امشب این نامه را امضا نمی کنم، ولی شاید فردا امضا کنم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader