true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ- ساناز صالحی:برخی دلایل بی وفایی و روابط فرازناشویی زنان متأهل:

١-عدم یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر:

یکی از عوامل اصلی خیانت زنانه روابط زن و شوهر است؛ زمانی‌که بین زوجین، روابط زناشویی خوبی حاکم نباشد، این احتمال وجود دارد که زن به همسر خود خیانت کند. اختلالات جنسی که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می‌آید و مشکلات شخصیتی باعث می‌شود که مرد نتواند به همسر خود محبت کند و فقدان محبت، عاطفه و روابط گرم و صمیمی باعث این خیانت‌ها می‌شود.
زنانی که محبت خوب و لازم را از همسرخود دریافت کرده و یا روابط زناشویی خوبی بین آن‌ها برقرار باشد، احتمال خیانت در آن‌ها بسیار کم است.

٢-احساس تنهایی کردن:

مسایل شخصیتی وجود دارد که امکان دارد یک زن تحمل تنهایی و بیکاری را نداشته و به سختی می‌تواند دقایق و یا ساعتی را تنها و بیکار بگذراند. این زنان زمانی‌که می‌خواهند تنهایی خود را پر کنند وقتی می‌بینند همسرشان به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند برای آن‌ها وقت بگذارد گرایش پیدا می‌کنند که وقت خود را با دیگران و یا جنس مخالف خود پر کنند.

٣-عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان:

عوامل فردی و اختلالات شخصیت و یا ویژگی‌های طرفین می‌تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناشایست، رواج پیدا کند امکان دارد وسوسه در زن ایجاد شود که این رابطه‌ها را تجربه کند. مسایلی مانند فیلم های ماهواره ای بدون فرهنگ سازی از پیش برای دیدن این فیلم ها، تهاجم فرهنگی، الگوهای فرهنگی ناهنجار و غلط در خانه، همه این عوامل می‌توانند در خیانتهای زنانه دخیل باشد؛ در نتیجه حرمت و حریم‌های خانواده شکسته می‌شود و افراد پایبند چارچوب‌های اخلاقی نیستند.

۴-دوران مجردی محدود:

برخی از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته‌اند و یا زمان مجردی خیلی محدود بودند وقتی شرایطی را می‌بینند که زنان و مردان، رابطه آزادانه‌ای با هم دارند. این افراد چون می‌خواهند گذشته خود را جبران کنند، به خیانت رو می‌اورند. شرکت درپارتی، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می‌توانند انگیزه خیانت را زیاد کند.

اما هیچ کدام از این موارد باعث نمیشود زن و یا حتی مردی از رابطه ی خود با همسر پا فرا نهد و وارد روابط فرا زناشویی شود.
بلکه بایستی هر دو به محض احساس خطر، به جای رفع نیازها و ناکامی های خود بیرون از رابطه ی اصلی با همسر، مسئله را ریشه یابی کرده و مسئله ی موجود را حل کنند، نیازهای خود را به یک دیگر بیان کرده و در جهت براورده کردن انها برایند.
در صورتی که مهارت حل مسئله و نحوه ی درخواست نیازها و خواسته های خود را ندارید، از یک مشاور و یا روانشناس زوج و خانواده کمک بگیرید تا مهارت های لازم را به شما اموزش دهند و نسبت به سبک صحیح همسرداری شما را آگاه کنند.
همچنین با مطالعه و اموزش از دنیای یک زن و دنیای یک مرد آگاه شوند تا بتوانند با درک یکدیگر زندگی شیرینی را رقم بزنند.
کتاب هایی که در این بخش معرفی میکنم،
کتاب زنان ونوس و مردان مریخ از دکتر جا گری و همچنین کتاب های پنج زبان عشق که دارای پنج جلد می باشد.

دانایی؛کلید توانایی. سانازصالحی روانشناس بالینی

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader