true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خلیلی سوارکاری را به بحران برده است/۶ میلیارد تومان کجا رفته است؟

دشتستان بزرگ – عضو هیات مدیره کانون اسب اصیل ایرانیان با انتقاد شدید از رئیس فدراسیون سوارکاری و حرف‌های اخیر او گفت: آقای خلیلی با شانتاژ و حرف‌های خاصش سوارکاری ایران را به بحران برده است.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از مهر، انتشار یک فایل صوتی از مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری درباره مردم ترکمن سر و صدای زیادی در روزهای اخیر برپا کرده است. هرچند خلیلی با انتشار نامه‌ای تاکید کرده که این صحبت‌هایش از سال‌های گذشته بوده و به صورت منقطع و هدفمند کنار هم قرار داده شده است اما اعتراض‌ها به صحبت‌های وی و عملکردش در فدراسیون تمامی ندارد.

سیدحسین سیدالموسوی عضو هیأت مدیره کانون اسب اصیل ایرانیان در این خصوص  گفت: متأسفانه آقای خلیلی خودش را ورای قانون می‌داند. قانون در همه جا فصل الخطاب است اما ایشان با شانتاژ و حرف‌های خاص جامعه سوارکاری را در بحران قرار داده است. خلیلی فقط به منافع مالی بسنده کرده و اصلاً به فکر سوارکاری کشور نیست.

وی تاکید کرد: در همه جای دنیا جشنواره‌های سوارکاری رایگان برگزار می‌شود. در ایران هم متولی این موضوع جهاد کشاورزی است اما آقای خلیلی برای برگزاری جشنواره‌ها، از شرکت کنندگان پول می‌گیرد.

عضو هیأت مدیره کانون اسب اصیل ایرانیان خاطرنشان کرد: مسئله دیگر به هویت گذاری اسب‌ها بر می‌گردد که بر عهده جهاد کشاورزی است. جهاد متولی وارد کردن تراشه‌ای به گردن اسب است و این تراشه به عنوان شناسنامه اسب عمل می‌کند تا DNA آن نژاد مشخص شود. آقای خلیلی در این فایل صوتی می‌گوید به خاطر اینکه اجازه حضور شرکت کنندگان در مسابقات را بدهد دستور داده با چاقو یا هر چیز دیگری گردن اسب‌ها را بتراشند و آن تراشه‌ها را بیرون بکشند.

سیدالموسوی ادامه داد: مثل این می‌ماند که وقتی یک فرزند متولد می‌شود پدر و مادرش برایش شناسنامه بگیرند ولی وقتی بزرگ شد یک نفر از راه برسد و بگوید این شناسنامه تو قبول نیست و باید آن را پاره کنید تا شناسنامه جدیدی برایتان صادر کنم. واقعاً از این مسائل تعجب می‌کنم. آقای خلیلی می‌خواهد بگوید متولی اول و آخر اسب در ایران است در حالی که قانون و یا اسب سواری در دنیا چنین چیزی را نمی‌گوید.

وی تاکید کرد: مردم ترکمن بخشی از قوم و سرزمین ایران هستند که ایشان در فایل صوتی به آنها بی حرمتی کرده است. اسب جزو خانواده ترکمن صحرا است و رویدادهای بزرگ اسب سواری آنجا برگزار می‌شود. ایشان به منافع مردمی دست اندازی و پنجه اندازی کرده است که با جان و دل صنعت اسب کشور را زنده نگه داشته اند. اینکه ایشان با این صحبت‌ها به دنبال تفرقه افکنی بوده است جای سوال دارد.

عضو هیأت مدیره کانون اسب اصیل ایرانیان با اشاره به صحبت‌های عجیب خلیلی در یزد تاکید کرد: آقای خلیلی در سفری که به یزد داشت عنوان کرد از جامعه اسب ایران ۶ میلیارد تومان درآمد داشته است. اگر اینطور است این ۶ میلیارد کجا رفته است؟ شما که فقط و فقط برای برگزاری رویدادها پول می‌گیرید و هیچ هزینه‌ای انجام نمی‌دهید؛ پس این ۶ میلیارد کجا خرج شده است؟ هر اسبی هم وارد ایران می شده، آقای خلیلی کلی پول می گرفته است. متأسفانه یکی از مسئولان جهاد کشاورزی روی یک کاغذ دست نوشته‌ای داده بود که آقای خلیلی می‌تواند بدون هیچ مشکلی اسب وارد کند در حالی که این کار در حوزه اختیارات جهاد است. هرچند آن معاون از جهاد خلع شد اما متاسفیم که قانون برای یکسری اجرا می‌شود و برای یک عده اینطور نیست.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader