true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ- مدیر گروه فیزیولوژی ورزشی پژوهشگاه علوم ورزشی با اشاره به شیوع یکسری ناهنجاریهای اسکلتی عضلانی در بین کارکنان پشت میز نشین گفت: با پیشگیری به موقع و انجام یکسری حرکات ورزشی می‌توان از تشدید این ناهنجاری‌ها جلوگیری بعمل آورد.

به گزارش دشتستان بزرگ- دکتر هادی روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر انجام پایش سلامت و غربالگری از افرادی که پشت میزنشین هستند و تأثیر حرکات ورزشی برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی اظهار کرد: متأسفانه پایش سلامت در کشور بویژه در بین کارکنانی که پشت میز نشین هستند، جدی گرفته نمی‌شود و همین امر سبب شیوع یکسری ناهنجاریهای اسکلتی و عضلانی در بین کارکنان ارگان‌های مختلف باشیم. البته اگر این ناهنجاری‌ها به موقع شناسایی شوند با انجام یکسری حرکات ورزشی می‌توان از تشدید آن جلوگیری کرد تا فرد در انجام فعالیت‌های روزانه خود دچار مشکل نشود.

وی گفت: در حال حاضر نگاه مدیران نسبت به غربالگری و پایش سلامت صرف هزینه است و همین مساله سبب شده تا این موضوع زیاد جدی گرفته نشود. در حالی که اگر سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به پایش سلامت به عنوان یک موضوع مهم برای سلامت کارکنان و پیشگیری از ناهنجاری‌ها توجه لازم را داشته باشند، قطعاً می‌توان با شناسایی به موقع این گونه ناهنجاری‌ها مانع تشدید و عوارض‌های ناشی از آن در آینده بود.

مدیر گروه فیزیولوژی پژوهشگاه علوم ورزشی اضافه کرد: یکی از عوارض ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی بویژه در افرادی که مرتب پشت میز نشین هستند، گردن به جلو و برآمدگی پشت است که با انجام یکسری تمرینات ورزشی ساده و منظم تحت نظر متخصصان حرکات اصلاحی می‌توان از ظهور چنین ناهنجاری‌ها جلوگیری به عمل آورد. البته در صورت عدم درمان به موقع این گونه ناهنجاری‌ها، در اثر ایجاد فشار به نخاع و مهره‌های گردن فرد دچار یکسری دردهای شدید در ناحیه دست و گردن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توان قلبی عروقی، انعطاف پذیری، قدرت بدنی، استقامت عضلانی و تعادل جز فاکتورهای مهم آمادگی جسمانی هستند که با انجام حرکات ورزشی می‌توان این فاکتورها را تقویت کرد و مانع بروز ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی شد.

روحانی در پایان گفت: برای تقویت فاکتور قلبی و عروقی تمرینات هوازی همچون پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری، تمرینات مقاومتی برای انعطاف پذیری و قدرت بدنی و انجام یکسری فعالیت‌های ورزشی ساده برای تقویت استقامت عضلانی از مهم‌ترین فعالیت‌های ورزشی هستند که فرد با انجام این فعالیت‌ها می‌تواند از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری کند و در آینده بدون هیچ مشکلی به زندگی روزمره خود بپردازد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader