true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

https://media.mehrnews.com/d/2018/01/09/4/2684409.jpgدشتستان بزرگ: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ باشکوه شهرستان دشتستان بنا بر عواملی، مسکوت و مخفی مانده و ارائه نشده است.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از مهر؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست با اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس اظهار داشت: دشتستان دارای تاریخی باشکوه و بزرگ است که باید به خوبی معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ شهرستان دشتستان تاکنون واکاوی نشده است، تصریح کرد: تاریخ باشکوه شهرستان دشتستان بنا به عواملی مسکوت و مخفی مانده و ارائه نشده است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر لزوم بهره‌برداری از تاریخ باشکوه شهرستان دشتستان، اضافه کرد: دشتستان به عنوان قلعه استراتژیک استان بوشهر شناخته می‌شود که باید به خوبی از ظرفیت‌های این شهرستان بهره برد.

وی با بیان اینکه عالمان، سرداران، مردان و زنان بزرگ دشتستان در طول تاریخ به خوبی درخشیده‌اند، افزود: شهرستان دشتستان باید برای جوانان به خوبیم عرفی شود تا با هویت تاریخی این دیار آشنا شوند.

آیت‌الله صفایی بوشهری دشتستان را یک گنج غیرمکشوف عنوان کرد و ادامه داد: کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس  می‌تواند نقش مهمی در هویت‌یابی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه سند چشم‌انداز توسعه دشتستان باید طراحی و تنظیم  شود، اضافه کرد: باید در این همایش به موضوع اطلاع‌رسانی به خوبی توجه شود.

کنگره ملی نقش تاریخی دشتستان بزرگ در مبارزه با استعمار انگلیس با عنوان «به شهادت سکوت»، روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه برگزار می‌شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader