true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: سرپرست اداره کل استاندارد بوشهر از بررسی بیش از ۱۰ هزار اظهارنامه وارداتی طی سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جاری در حوزه واردات ۱۰۸۷۳ اظهار نامه توسط نهادهای ارزیابی و شرکت های بازرسی، بررسی و پاسخ آن به گمرک داده شده است، همچنین ۵۱ اظهارنامه کالای اساسی در استان بوشهر را با وزن بالغ بر ۴۰ هزار تن بررسی شده است.

به گزارش دشتستان بزرگ، محسن مشتاقی در نشست با خبرنگاران با اشاره به بررسی ۴۰۴ مورد اسناد اموال تملیکی اضافه کرد: بررسی اسنادی کالاهایی مربوط به سال‌های ۹۶ و ۹۷ انجام و پاسخ های آنها ارسال شده است.

وی، تدوین ۲۱ استاندارد ملی و بین المللی را از جمله دیگر اقدامات اداره کل استاندارد بوشهر طی سال گذشته برشمرد و خاطر نشان کرد: در حوزه آموزش استاندارد نیز بالغ بر ۵ هزار ساعت آموزش صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل استاندارد بوشهر اذعان داشت: تاکنون ۳۳ مورد صدور نشان استاندارد، ۴ مورد اهدای استاندارد تشویقی و ۷۱ مورد تعلیق یا ابطال و تمدید صورت گرفته است، در خصوص جعل علامت استاندارد نیز، محصولاتی که علامت استاندارد تقلبی استفاده کرده بودند، شناسایی و برخوردهای لازم صورت گرفته است.

مشتاقی تصریح کرد: طبق بررسی نهادهای بین المللی، استاندارد ایران در عرصه بین المللی ۲ پله صعود داشته و در صد سالگی تاسیس این نهاد در کشور، مفتخریم که رتبه استاندارد را از ۲۲ به ۲۰ در دنیا رسانده ایم، همچنین استاندارد ایران توانسته است جایگاه پنجم آسیا و جایگاه اول خاورمیانه را نیز کسب کند.
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح بازرسی طاها طی سال جاری ۴۴۴۵ مورد بازرسی از سطح بازار انجام شده است، همچنین در زمینه استاندارسازی شهربازی‌ها نیز تاکنون نظارت بر حدود ۳۰۰ شهر بازی انجام شده است.

احداث نمایندگی استاندارد در دشتستان

سرپرست اداره کل استاندارد بوشهر در خصوص راه اندازی نمایندگی استاندارد در دشتستان نیز گفت: نیروی مورد نظر برای مدیریت استاندارد دشتستان در نظر و مقدمه کار صورت گرفته است، هماهنگی های لازم و مکان مورد نظر آماده و تا اردیبهشت ماه سال آینده، راه اندازی آن راه خواهیم داشت.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader