true

ویژه های خبری

true
    امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
پایش پرفشاری خون و اضافه وزن ۵۰ هزار ایرانی

دشتستان بزرگ:مدیرکل دفتر ارتقای سلامت و خدمات پرستاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت، از پایش پرفشاری خون و اضافه وزن ۵۰ هزار نفر در طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال خبر داد.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از خبرگزاری مهر، مریم رسولی، با اشاره به پایش پرفشاری خون و اضافه وزن  ۵۰ هزار نفر در طرح ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال، گفت: این طرح همزمان با روز پرستار آغاز و تا ۲۶ دی ماه سال جاری در مراکز درمانی دولتی و خصوصی ادامه دارد.

وی افزود: از زمان شروع "طرح پایلوت غربالگری پرفشاری خون و تناسب اندام ایرانیان بالای ۳۰ سال" تا امروز، بیش از  ۵۰هزار نفر به پایگاه های غربالگری مستقر در بیمارستان های دولتی و خصوصی سراسر کشور مراجعه کرده و مورد بررسی قرار گرفتند که داده های مربوط به وضعیت سلامت ایشان، توسط ۳ هزار نفر از پرستاران در نرم افزار جمع آوری داده ها وارد شده است.

رسولی ادامه داد: مراقبت های پرستاری با هدف ارتقای سلامت و آموزش سبک زندگی سالم، در عرصه های مختلف قابل ارائه است که یکی از مهم ترین این عرصه ها، جامعه بوده و آموزش های مبتنی بر جامعه، از مؤثرترین راهبردها در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در سطوح مختلف تلقی می شود.

وی افزود: از آن جا که پرفشاری خون و اضافه وزن و چاقی به عنوان عوامل خطر بسیاری از بیماری های غیرواگیر نظیر بیماری های قلبی عروقی، بیماری های مزمن کلیوی و سکته مغزی، مطرح است، شناسایی افراد پر خطر و ارجاع آن ها به مراکز بهداشتی درمانی به منظور بررسی بیشتر و پیگیری درمان، اهمیت به سزایی دارد.

به گفته رسولی، برنامه غربالگری و پایش سلامت با سه هدف غربالگری موارد پرفشاری خون و اضافه وزن، ارجاع موارد پرخطر به مراکز ذی ربط و آموزش عمومی در حال اجراست.

وی افزود: این آموزش ها در سه موضوع آموزش سبک زندگی سالم، آموزش مدیریت پرفشاری خون و آموزش مدیریت اضافه وزن و چاقی از طریق آموزش چهره به چهره و استفاده از پمفلت ارائه می شود.

این برنامه که به مناسبت هفته بزرگداشت پرستار و به همت معاونت پرستاری وزارت بهداشت، از ۲۲ تا ۲۶ دی ماه ۹۷ انجام می شود.

503 Service Unavailable

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.

Additionally, a 503 Service Unavailable error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.