true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ:عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: منابع و مصارف در بودجه ۱۴۰۳ مشخص شده، اما از آنجا که دولت اعلام می‌کند مجلس برای سال آینده هزینه‌تراشی کرده است، باید درآمد‌های پنهان برای برخی از هزینه‌های تحمیلی، مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از ایرنا، رمضانعلی سنگدوینی درباره افزایش هزینه به دولت توسط مجلس در بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: با توجه به تغییر و اصلاحی که در نحوه رسیدگی به بودجه انجام شد، بودجه دو مرحله‌ای مورد بررسی قرار گرفت و از همه مهم‌تر اینکه رسیدگی به بودجه سال آینده طبق برنامه هفتم توسعه به اتمام رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در بررسی بودجه یکی از مسائلی که باید همیشه به آن توجه شود، جلوگیری از ناترازی است و دولت و مجلس به این موضوع تاکید دارند که بودجه نباید ناتراز شود. حتی در این باره رهبر معظم انقلاب، کسری بودجه را که عامل آن ناترازی بودجه است، ام الخبائث نامیدند.

وی با بیان اینکه مهمترین دلیل تورم در کشور، ناترازی بودجه است، یادآور شد: هیات رئیسه مجلس همراه با کمیسیون تلفیق بودجه و نمایندگان دولت، منابع و مصارف را در بودجه دیدند و با توجه به اینکه دولت اعلام می‌کند که مجلس در بودجه سال آینده هزینه تراشی کرده است، باید درآمد‌های پنهانی که شاید دقیق در بودجه دیده نشدند، برای برخی از هزینه‌هایی که به بودجه تحمیل شده، مورد بررسی و استفاده قرار گیرد.
شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ به بودجه مصوبه مجلس می‌گیرد/لایحه را اصلاح می‌کنیم

نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان کاملا دقیق منابع و مصارف بودجه را مورد واکاوی و بررسی قرار خواهد داد، تصریح کرد: اگر بودجه دچار ناترازی باشد و برخی از مواد یا بند‌های آن با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر باشد، به طور قطع به آن اشکال می‌گیرد و با تصویب آن مخالفت می‌کند که در ادامه مجلس نسبت به اصلاح اقدام خواهد کرد.

سنگدوینی با اشاره به برخی الحاقات به لایحه بودجه که هیات رئیسه از طرح آن‌ها توسط نمایندگان یا کمیسیون‌ها جلوگیری کرد، گفت: با این حال از آنجا که بودجه سند مالی دولت است، باید چگونگی تامین منابع مالی آن در برخی الحاقات به لایحه مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت با مخالفت شورای نگهبان روبه رو خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه تغییرات ایجاد شده در لایحه بودجه عملا ۴۴۰ همت بار مالی به بودجه تحمیل کرده بدون اینکه منابع درآمدی آن مشخص باشد. این اتفاق یعنی ناترازی و کسر بودجه که سال بعد یقینا به تورم منجر خواهد شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader