true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از طغیان آفت مگس انبه در مرکبات استان خبر داد و گفت: عملیات مقابله غیرشیمیایی در دستور کار است.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ کبری توکلی در گفت‌وگو با مهر با هشدار درباره ضرورت مقابله با آفت مگس انبه در باغات استان بوشهر گفت: مبارزه با آفت مذکور در زمان رسیدن میوه است که در صورت عدم مدیریت آفت شاهد طغیان مگس انبه خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت آفت مگس انبه در باغ‌های استان اضافه کرد: با توجه به کشت‌های مخلوط شامل سیب، انجیر، خرمالو، نارنگی و پرتقال، آفت مگس انبه به راحتی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و می‌تواند به باغات خسارت وارد کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: مگس انبه تاکنون محدود به باغات شهرستان جم بوده ولی متأسفانه در سال‌جاری به دلیل ایجاد باغات مخلوط و کشت گیاهان میزبان آفت در بخش خاییز شهرستان تنگستان نیز طغیانی شده است.

وی ادامه داد: آفت در دمای پایین غیر فعال می‌شود ولی متأسفانه در سال جاری به دلیل معتدل بودن هوا آفت همچنان فعال است.

توکلی اظهار کرد: بهترین روش مدیریت آفت کنترل غیرشیمیایی بوده و در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی استان هر ساله اقدام به تهیه تله و فرمون و توزیع بین باغداران و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی می‌کند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader