true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: طرح توسعه و تجهیز مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر و نصب و راه‌اندازی دستگاه تصویربرداری با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

طرح توسعه مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر افتتاح شد

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از مهر، همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان بوشهر، وزیر بهداشت از طرح توسعه و تجهیز مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال بازدید کرد.

مرکز جامع تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر به‌عنوان یکی از مجهزترین مراکز این حوزه شامل چهار بخش علوم پایه، پیش بالینی، ترانوستیکس (درمان نوین رادیونوکلایدی) و تصویربرداری بالینی است.

دستگاه تصویربرداری پت-سی تی به‌عنوان یک روش تشخیصی پزشکی دوگانه در این مرکز نصب شده است که در طراحی آن تصویربرداری مولکولی به‌منظور به تصویر کشیدن عملکرد ارگان‌ها با بخش سی تی برای تعیین محل یا جانمایی ضایعه ادغام شده است.

این روش اطلاعات بسیار ارزشمندی از وضعیت اولیه تومورهای بدخیم و میزان گسترش موضعی یا دوردست آن‌ها در بدن فراهم می‌کند که راهنمای بسیار مفید پزشک معالج برای انتخاب مناسب‌ترین روش درمانی است.
همچنین برای ارزیابی وضعیت بیماری در حین درمان یا پس از ختم درمان نسبت به روش‌های مرسوم تصویربرداری مانند سی‌تی‌اسکن و ام آر آی بسیار دقیق‌تر است.

در این مرکز علاوه بر رادیو داروی مرسوم ۱۸F-FDG از رادیو داروهای جدیدتر اختصاصی برای بدخیمی‌های پروستات، غدد نورواندوکرین، مغز استخوان و تومورهای با منشأ بافت اپیتلیال را به کار می‌گیرد.

این مرکز سهم مهمی در طراحی و نهادینه کردن درمان‌های مهم رادیونوکلایدی در عرصه ملی و بین‌المللی داشته است؛ انتشار کتب متعدد مرجع در رشته‌های تصویربرداری و پزشکی هسته‌ای از دیگر اقدامات مهم این مرکز است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader