true

ویژه های خبری

true
    امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
دشتستان بزرگ: عضو شورای شهربوشهر در خصوص سکوت معنا دار شورا، قانع نشدن از صحبت شهردار و سخن در مورد استیضاح وی، بار دیگر گفت: باز هم می پرسم ۲۴ میلیارد کجاست، برایم محرز است که شهرداری در نحوه هزینه کرد دچار تخلف شده است.

به گزارش “دشتستان بزرگ”، به نقل از سپاس: علی طبیب نژاد از فعالین اجتماعی شهر بوشهر با حضور در سیصد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر بوشهر در حالی که غلامعلی میگلی نژاد شهردار بوشهر نیز حضور داشت و قصد داشت لایحه بودجه شهرداری را در سال ۹۶ به شورای شهر تقدیم کند؛ با بیان نطقی در شورا در خصوص عدم تعیین تکلیف ۲۴ میلیارد تومان بودجه شهرداری و اعتراض بارگاهی عضو شورا به بیان سخن پرداخت و باعث تنش و جنجال شدیدی در شورا شد.

چرا نتیجه ورود اداره بازرسی به پروند علنی نشده است

این کنش گر مدنی خطاب به اعضای شورا گفت: آیا ۲۴میلیارد تومانی که تعیین تکلیف نشده است مجوز هزینه کرد داشته است؟ چرا نتیجه آن اعلام نشده است؟ چرا موقعی که اداره کل بازرسی به این موضوع ورود پیدا کرده است؛ نتیجه آن علنی نشده است.

چرا بقیه اعضای شورا در این خصوص اعلام نظر نمی کنند

وی با بیان اینکه این پول از جیب مردم هزینه شده است و ما حق داریم بدانیم این پول کجا هزینه شده است، بیان کرد: چرا باید فقط یک نفر بنام الهام بارگاهی در این خصوص داد بزند؟ چرا بقیه اعضای شورا در این خصوص اعلام نظر نمی کنند؟ آیا بعدها اگر احساس کردید اشتباه کرده اید، پشیمان نخواهید شد؟ آیا شما دوباره از ما مردم رای نمی خواهید؟ ..

اصلا” از صحبت شهردار و سکوت معنادار شورا قانع نشدیم

طبیب نژاد ادامه داد:ما افتخار می کنیم به بوشهر، ما حق داریم جواب شما را بدانیم و از نتیجه حسابرسی مطلع شویم و باید اعلام کنم اصلا” از صحبت شهردار و سکوت معنادار شورا قانع نشدیم؛ چرا ما باید به شورا شک داشته باشیم.

ما اینجا خاموش ننشسته ایم و دغدغه مردم را داریم

ندا عبداله زاده در جواب این فعال اجتماعی بیان کرد: سوالی که بارگاهی در خصوص نحوه هزینه کرد ۲۴ میلیارد مطرح کرد، نشان دهنده این نیست که ما دغدغه آن را نداریم؛ ما اینجا خاموش ننشسته ایم و دغدغه مردم را داریم.

همه اعضا نباید اظهار نظر کنند؛ چونکه شورا سخنگو دارد

 این عضو شورا افزود: اگر شما می گوئید که وظیفه اعضای شوراست که در همه موارد اظهار نظر کنند، صحیح نیست چونکه ما در شورا سخنگو داریم …

آیا شما شهرداری را استیضاح خواهید کرد

علی طبیب نژاد گفت: این وظیفه شماست که پیگیری کنید؛ اگر اداره کل بازرسی و حسابرسی اعلام کرد که مشکل وجود داشته است آیا شما شهرداری را استیضاح خواهید کرد.

ما وام دار شهرداری نیستیم

ندا عبداله زاده گفت: حتما همین طور است ما وام دار شهرداری نیستیم.

مردم حق دارند بپرسند چونکه بودجه مربوط به مردم است

الهام بارگاهی عضو شورای شهر بوشهر نیز در این راستا ضمن تشکر ازحضور فعالین اجتماعی در شورا، بیان کرد: اعتقاد دارم مردم همه آگاه هستند و برای مقبولیت نظام در حال تلاش می باشند؛ ما باید فعالین اجتماعی را داشته باشیم و مردم نیز حق دارند بپرسند چونکه بودجه مربوط به مردم است.

از نهادهای نظارتی و بازرسی می خواهم به مردم پاسخ دهند

وی با بیان اینکه از نهادهای نظارتی و بازرسی می خواهم که بصورت شفاف جهت تنویر افکار عمومی به مردم پاسخ دهند؛ اعلام کرد: مردم شهر و استان بوشهر در مورد ۲۴ میلیارد حساس شده اند و نیاز است در رسانه ها بصورت مستند و صریح پاسخ دهند و مردم را از نگرانی خارج کنند.

۲۴ میلیارد تومان به خاطر تخصصی بودن آن به کمیسیون بودجه واگذار شده است

زهرا رضایی عضو شورای شهر نیز بیان کرد: موضوع رسیدگی به ۲۴ میلیارد تومان به خاطر تخصصی بودن آن به کمیسیون بودجه واگذار شده است  و سخنگوی شورا در این خصوص پاسخ خود را اعلام می کند.

ما به خاطر پاسخ شهرداری، وزارت کشور و کمیسیون تخصصی بودجه، قانع شدیم

وی با بیان اینکه قانع شدن و یا نشدن برخی نشان از بی تفاوتی نیست؛ خاطر نشان کرد:  ما با توجه به پاسخ هایی که از طرف  شهرداری، وزارت کشور و کمیسیون تخصصی بودجه گرفته ایم، قانع شدیم که این کار درست انجام شده است، چونکه در سالهای قبل نیز همینطور بوده است  که قانع کننده می باشد ولی این به معنای بی توجهی  نبوده است.

چرا در موضوع ۳۳ میلیارد که ما داد زدیم فعالین اجتماعی هیچ عکس العملی نشان نداند

علیرضا آماره نیز در واکنش به سخن طبیب نژاد بیان کرد: اینکه شما می گوئید ۲۴ میلیارد کجاست خوشایند نیست بلکه باید بگوئید کجا هزینه شده است؛ چرا موقعی که در زمان تصدی شهردار قبل در موضوع ۳۳ میلیارد ما داد زدیم هیچ عکس العملی نشان ندادید و چطور فقط در خصوص این ۲۴ میلیارد پافشاری می کنید.

الهام بارگاهی گفت: آن موقع فعالین اجتماعی فعالیت نداشتند.

شما صحبت نکنید خانم

علیرضا آماره  خطاب به بارگاهی گفت: شما صحبت نکنید خانم!

فعالین اجتماعی نباید عوام فریبی کنند

وی ادامه داد: شما به عنوان فعال اجتماعی که همه از خوبی آن می گویند، نباید عوام فریبی نمائید و از این متاسفم که همه در جلسات داخلی ما بدنبال شکایت باشند.

چرا موقعی که مردم صحبت می کنند ما باید به دنبال شکایت باشیم

غلامرضا قادریان نیز در واکنش به صحبت آماره گفت: چرا موقعی که مردم صحبت می کنند ما باید به دنبال شکایت باشیم؛ من شخصا از شکایت علیه فردی ناراضی می باشم و در این خصوص رای نخواهم داد.

باز هم می پرسم ۲۴ میلیارد کجاست

الهام بارگاهی نیز با بیان اینکه باید از مردم عذر خواهی کنیم که بودجه ای به اندازه بودجه سال ۹۳ معلوم نیست کجا رفته است، خاطرنشان کرد: باز هم می پرسم ۲۴ میلیارد کجاست، برایم محرز است که شهرداری در نحوه هزینه کرد دچار تخلف شده است.

انتظار داریم  شهردار فعلی نیز استیضاح شود

علیرضا طبیب نژاد از فعالین اجتماعی نیز با بیان اینکه سخن آماره خطاب به الهام بارگاهی صحیح نبود، عنوان کرد: آزاد شهرکی شهردار اسبق به خاطر تخلف استیضاح شد و در حال حاضر نیز انتظار داریم  شهردار فعلی نیز استیضاح شود.

در موقع تصدی شهردار قبل تشخیص دادیم وی را استیضاح کنیم

علیرضا آماره نیز در واکنش به صحبت طبیب نژاد گفت: در آن موقع تشخیص دادیم شهردار را استیضاح کنیم ولی هنوز در خصوص تخلف شهردار فعلی تشخیص نداده ایم.

در خصوص ۲۴ میلیارد ۲ نگاه وجود دارد

غلامعلی میگلی نژاد نیز در پاسخ به این فعال اجتماعی با بیان اینکه در خصوص ۲۴ میلیارد ۲ نگاه وجود دارد، بیان کرد: نگاه اول اینکه مازاد ۹۳ به ۹۴ باید مجددا اذن شورا می گرفت و نگاه دوم اینکه چون مازاد است باید دیون سالهای گذشته داده می شد؛ که اگر بدهکاری وجود نداشت باید در خصوص این مبلغ، مجوز از شورا اخذ می شد ولی چونکه قبلا مجوز داده شده بود این بار لازم به این کار نبود.

موقعی که بدهکار هستیم بر اساس شرع اسلام باید ابتدا بدهی خود را بدهیم

شهردار بوشهر افزود: موقعی که ما بدهکار هستیم و ۱۶۰ میلیارد بدهی داریم باید ابتدا بدهی خود را بدهیم و بعد جای دیگر هزینه کنیم؛ چونکه شرع اسلام نیز این را تصدیق می کند.

بودجه ۹۶ همانند بودجه ۹۵ بصورت انقباظی بسته شده است

وی به لایحه بودجه ۹۶ اشاره کرد و گفت: بودجه ۹۶ همانند بودجه ۹۵ بصورت انقباظی بسته شده است که در آن ۳۵ درصد بودجه محیط شهری، ۳۵درصد بودجه عمرانی، ۲۷درصد بودجه حمل و نقل و.. می باشد.

چرا پرداختی ها را منتشر نمی کنید؟

 الهام بارگاهی خطاب به سخن شهردار در خصوص نردبان قرار دادن وی توسط عده ای  برای رسیدن به آرزوها، گفت: صریحا بفرمائید چه کسی می خواهد از شما نردبان بسازد و مردم را وجه المطالبه قرار دهد؟ اگر مدرک ما قانون است که شما شرع را مثال زدید، چرا در سال های قبل که بدهی ۳۴۰ میلیاردی داشتید آن را پرداخت نکردید؟ چرا پرداختی ها را منتشر نمی کنید؟

برخی شهرداریها ۲۵هزار میلیارد بدهکارند

شهردار بوشهر در این خصوص گفت: شهرداری بوشهر تنها شهرداری است که به کمک شورا با افتخار پیش می رود و ۱ ریال تسهیلات دریافت نکرده است این در حالی است برخی دیگر از شهرداری ها به واسط اخذ تسهیلات ۲۵ و ۱۸ هزار میلیارد بدهکارند و بجای پرداخت بدهی املاک سرمایه ای شهرداری را واگذار می کنند.

باز هم بدهی ها را می دهیم و مدیریت می کنیم این امر در آرامش صورت گیرد

میگلی نژاد با بیان اینکه در ماه ۴ میلیارد تومان حقوق به پرسنل می دهیم، اضافه کرد: ما به موازات حرکتی که می کنیم باز هم بدهی ها را می دهیم و مدیریت خواهیم کرد که این امر نیز در آرامش صورت می گیرد./

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader