true

ویژه های خبری

true
    امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمایت کمیته امداد از ۵ میلیون نفر

دشتستان بزرگ- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: هم اکنون ۵ میلیون نفر تحت حمایت این کمیته هستند. ربا در بانک داری، زندگی اشرافی برخی مسئولان گلوگاه تولید فقر است.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از مهر، سه شنبه ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد خمینی(ره) در سال ۵۷ است به همین مناسبت سیدپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) و یاد و خاطره شهدا گفت: افتخارمان این است که در نهاد مقدس کمیته امداد خادم محرومان و نیازمندان هستیم. یاد و نام امام راحل را با افتخار بر سر در سازمان خویش آراسته ایم.

وی ادامه داد: تمام امدادکاران و مددکاران در سراسر کشور این مناسبت را تبریک می گویم. در ادبیات قرآن و گفتمان امام راحل از ادبیات مستضعفان برای افراد محروم جامعه صحبت می شود و ضعف این قشر را محصول ضعف در برقراری عدالت می داند. انقلاب اسلامی متعلق به پابرهنه ها و محرومان قلمداد می شود.

وی بیان کرد: امام از عبارت ولی نعمتان برای این قشر از جامعه استفاده کرده است. قلمداد امام خمینی(ره) این بوده است که کسانی تا آخر خط با ما هستند که طعم فقر و محرویمت را چشیده باشند. سبک زندگی امام (ره) نشان می دهد از این سیره دست نکشیده اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: تصمیمات غلط و سوء مدیریت در طول سالیان گذشته به گسترش فقر در جامعه افزوده است. گسترش آسیب های اجتماعی، مهاجرات، گسترش حاشیه نشینی ها، تصادفات جاده ای و… بر شدت فقر افزوده است. ربا در بانک داری، زندگی اشرافی برخی مسئولان گلوگاه تولید فقر است.

وی گفت: هم اکنون ۵ میلیون نفر تحت حمایت این کمیته هستند. در این میان ۱۵۰ هزار یتیم، ۳۳۰ هزار دانش آموز و ۳۰ هزار خانواده با سرپرست زندانی تحت حمایت کمیته امداد خمینی (ره) هستند. وظیفه ما برداشتن موانع در نقش آفرینی مردم در فقر زدایی است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader