true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: کارگران پالایشگاه‌های گاز مجتمع گاز پارس جنوبی صبح امروز، ۱۶ دی ماه، در اعتراض به‌عدم تحقق وعده‌ها تجمع کردند.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ کارگران می‌گویند: این تجمعات صنفی بوده و درخواست آن‌ها، بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل، تغییر سیستمِ اقماری نیروهای اداری پشتیبانی به دو – دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و در نهایت ساماندهی وضعیتِ رانندگان است.

کارگران پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی اوایل ماه گذشته نیز در اعتراض به‌ عدم تحقق وعده‌ها و تداوم مشکلاتِ خود تجمع کرده بودند.

بنا براین گزارش، کارگران پیمانکاری پارس جنوبی نیز در روز چهارشنبه (۱۳ دی ماه) با اعتراض خود به طرح ساماندهی خواستار حذف پیمانکاران قبل از پایان کار مجلس فعلی شدند. محمد کارگر یکی از کارگران در تماس با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با وعده اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امیدواریم این‌‌بار به وعده‌ای که داده‌اند عمل کنند و طرح ساماندهی هفته آینده برای تصویب به صحن مجلس برود.

او افزود: کارگران پیمانکاری در مجموعه عظیم نفت و گاز کشور، سه سال است که در انتظار تحقق وعده‌های نمایندگان مجلس و حذف پیمانکاران هستند؛ امیدواریم این مجلس کار را به مجلس بعدی پاس ندهد و بالاخره گامی کوچک در جهت برقراری عدالت بردارند.

به گفته این کارگر باسابقه، دیگر امید چندانی به طرح ساماندهی نیست اما بازهم منتظر می‌مانیم تا ببینیم هفته بعد چه می‌کنند.

حشمت‌الله سلیمانی، فعال صنفی کارگران پارس جنوبی نیز تنها راه برقراری عدالت را حذف پیمانکاران و انعقاد قرارداد مستقیم با کارگران شرکتی می‌داند و در این رابطه می‌گوید: تا پیمانکاران باشند بی‌عدالتی هم هست و نمی‌شود روابط کار کشور را ساماندهی کرد.

او تاکید می‌کند: انتظار داریم نمایندگان مجلس و شورای محترم نگهبان ضرورت این امر را دریابند و قبل از پایان سال با تصویب طرح ساماندهی، مقدمات حذف پیمانکاران را فراهم سازند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader