true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: رویداد ملی “صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان با رویکرد طراحی” در کنگان برگزار شد.

به گزارش دشتستان بزرگ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر گفت: میزبانی این همایش کشوری در راستای توجه جدی تر این سازمان به ماموریت هایش و خروج از روزمرگی است.

سید سعید علم بلادی اظهار داشت: پیش از برگزاری این همایش، چندین کارگاه برای علاقمندان برگزار و مسابقه ملی نیز برگزار شد که امروز برندگان آن معرفی خواهند شد.

علم بلادی از عضویت ۶ هزار مهندس در نظام مهندسی ساختمان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از این تعداد ۳۵۰۰ نفر دارای کار پروانه هستند و در همه شهرستان ها امکان فعالیت داریم.

رییس نظام مهندسی کشور نیز در این همایش اظهار کرد: این سازمان ۶۰۰ هزار نفر عضو در سراسر کشور دارد که طی حدود سه دهه فعالیت آن، ارتقای کیفیت ساخت و سازهای شهری قابل مشاهده است.

حمزه شکیب ادامه داد: اقدام سازمان نظام مهندسی بوشهر در برگزاری این همایش با رویکرد صادرات محور قابل توجه است و انتظار می رود با بقویت دوره های آموزشی، مهارت حضور موثر در تجارت بین المللی برای فعالان این عرصه فراهم شود.

دبیر برگزاری این همایش نیز در سخنانی اظهار کرد: همایش صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان با رویکرد طراحی در سه محور مسابقه ملی، کارگاه و نهایتا این همایش برگزار شد.

بهروز فرح شیرازی افزود: در جریان مسابقه ملی از افرادی که سابقه صادرات خدمات فنی مهندسی ساختمان با رویکرد طراحی داشتند، بیش از ۱۰۰ نفر شرکت کردند که ۱۰ کار برتر انتخاب و ۳ نفر هم امروز مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه عمده شرکت کنندگان در مسابقه در سنین ۱۸ تا ۲۵ سال بودند یادآور شد: امروز دیگر قطعی است که در حوزه طراحی ساختمان، صادرات خدمات فنی و مهندسی داریم و باید با تقویت آموزش و بازرگانی بین الملل، این روند را تقویت کنیم.

فرح شیرازی یکی از دستاوردهای این رویداد را آمادگی سازمان نظام مهندسی کشور و دانشگاه خلیج فارس به نمایندگی از وزارت علوم برای تفاهم نامه همکاری دانست و اظهار داشت: قرار است در قالب سرفصل های موردنیاز، برای توسعه مبانی آموزش صادرات در زمینه خدمات فنی و مهندسی ساختمان اقدام شود.

بیت الله بدرلو مدیر آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: پیش از این رویداد و طی ماههای اخیر ۱۸ کارگاه برگزار شد که ۹۷۵ نفر در آن شرکت کردند.

وی خواستار انعطاف وزارت راه و شهرسازی و صدور مجوز برای برگزاری دوره های آموزشی متناسب با اقتضائات هر استان شد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی هم در سخنانی گفت: ارتقای صادرات در حوزه خدمات فنی و مهندسی به پیش نیازهای حقوقی از بازار بین الملل متکی است و ما در این راه با سازمان نظام مهندسی همراه خواهیم بود.

داوود دانشگر اقدام بوشهر برای میزبانی این رویداد را قابل توجه دانست و ادامه داد: از برگزاری دوره ها در استانها حمایت می کنیم و مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی امادگی همکاری در این خصوص را دارد.

وی ساماندهی مجریان ساختمانی و تعرفه آزمایشگاهها را از اولویت های اداره متبوع خود دانست و اظهار کرد: انتظار داریم نظام مهندسی ساختمان استان در پروژه های نهضت ملی مسکن حضور جدی داشته باشند تا به لحاظ نظارت فنی دغدغه ها رفع شود.

گفتنی است در پایان این رویداد از برترین های مسابقه ملی “صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان” با اهدای لوح تقدیر و تندیس تقدیر شد. جوایز نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۰ میلیون، ۱۵ میلیون تومان و ۷ میلیون تومان بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader