true

ویژه های خبری

true
    امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: متاسفانه امروزه خیلی از اراضی کشاورزی کشاورزان بیچاره استان بوشهری علیرغم داشتن اسناد رسمی که در دهه ۱۳۴۰ به عنوان سند اصلاحات ارضی گرفته و سالهای بعد نیز سند خود را دفترچه ای کرده و یا سال های متمادی بر روی این اراضی به کشت دیم پرداخته اند، به عنوان اراضی ملی مطرح شده است.
دولت به بهانه های واهی یا اصلاح سند، سال های گذشته همان زمین های آباء و اجدادی را که حتی حدود اربعه آنها نیز مشخص بوده و از هر طرف به سایر زمین های کشاوزی همسایگان متصل است، از کشاورزان می گیرد، منابع طبیعی و امور اراضی استان از سال۱۳۸۰ به بعد به بهانه های متعدد و واهی و خلاف برداشت از قوانین، قسمت هایی از زمین های زراعی کشاورزان را ازدست آنها خارج نموده و حتی کشاورزان را به عنوان تخریب اراضی ملی بنام متهم به دادگاهای تابعه استان معرفی کرده و ده ها سال است که این شکایات در دادگاها مطرح است، در نهایت هم حکم علیه اراضی مزروعی مردم می گیرند و عملا دست کشاورزن بدبخت را بنام اراضی خارج از محدوده مستثنیات و یا اراضی ملی و…. می بندند و هم به هر نحو قسمتی از هر قطعه زمین زراعی را از کشاورز گرفته و بعد اعلام می کنند که مثلا در فلان بخش و روستا اینقدر زمین ملی را آزاد کرده اند.
ما درخواستی از مسئولان داریم، متاسفانه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور اراضی بدترین و بالاترین ظلم را بر کشاورزان روا میدارند که به هرجا مراجعه می کنیم فریادرسی نیست.
ای کاش مسئولین استان، نمایندگان مردم درمجلس، وزارت جهاد کشاورزی منابع طبیعی و… دراینگونه قضایا تجدید نظری می کردند و زمین های کشاوزی صدساله را با چنین بهانه هایی از دست مردم بیرون نمی آوردند.
دست اندرکاران استانی، شما را بخدا همت، تلاش و درایتی کنید تا دعای خیر کشاورزان بدرقه شما باشد، نه آه آنان.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader