true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تصویب مجلس شورای اسلامی در ادامه کار این معاونت به روال سابق خبر داد.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از ایسنا، در جریان نشست بازخوانی دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش دیروز به من تبریک گفت و اعلام کرد موضوع ادغام معاونت تربیت بدنی و سلامت با معاونت پرورشی اموزش و پرورش منتفی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سخنانی با اشاره به دستاورهای این حوزه در ۴۰ سال گذشته، گفت: ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی و دیگر افراد فعال در این حوزه همگی در پیشرفت های صورت گرفته نقش دارند. تعداد سالن های ورزشی ما ۵۰ سال پیش به ۱۵۰ عدد نمی‌رسید اما امروز بیش از ۳ هزار مکان ورزشی برای دانش آموزان داریم. تعداد معلمان ورزشی ما در مقایسه با قبل از انقلاب ۶۰ برابر شده است. امروز ۵۰۰ دبیر تربیت بدنی دکترا داریم و تعداد کارشناسی ارشد به مراتب بیش از اینهاست. ما امروز معلم دیپلمه تربیت بدنی نداریم.

حمیدی تصریح کرد: ما در ردیف تربیت بدنی ۳۵۰ میلیارد اعتبار داریم. صد میلیارد تومان هم اعتبار عمرانی داریم و طرح های نیمه تمام کلید خورد. امروز معاون تربیت بدنی در مدارس ایجاد کردیم. دبیر درس تربیت بدنی انجام و معاون تربیت بدنی مسئول فوق برنامه است. ما امروز برنامه و فوق برنامه را ادغام کردیم و تلاش کردیم سبک زندگی را بهبود ببخشیم. المپیاد ورزشی،ورزش صبحگاهی، حیاط پویا، کانون های درون مدرسه‌ای را ایجاد کردیم و چهار و نیم میلیون دانش‌آموز در این طرح ها شرکت دارند.

حمیدی خاطرنشان کرد: هر کسی آمده عمارتی ساخته و ورزش دانش آموزی ما پس از انقلاب بیش از ۴۰ سال رشد داشته. امروز مدیران ما و مدیران کل گرایش به ورزش دارند و ورزشی هستند. امروز ریاست جمهوری دستور داده همه وزارتخانه ها یک معاونت کم شود اما به همت سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش، معاونت تربیت بدنی ادغم نشد و دیروز وزیر آموزش و پرورش به من تبریک گفت و اعلام کرد ۶ معاونت آموزش و پرورش به کارشان به روال سابق ادامه می دهند.

وی افزود:باید تلاش برنامه و فوق برنامه را با هم ادغام کنیم تا بچه‌ها هفته ای ۳ تا ۴ ساعت ورزش کنند. سعی کردیم دین‌مان را به معلمان تربیت بدنی ادا کنیم. در حوزه تجهیزات نیز سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی به استان ها ارسال شد. موفقیت های بدست آمده غیرت ورزشی ها قابل ستایش بوده و این نتایج حاصل همدلی ۳۳ هزار نفره معلمان تربیت بدنی و دیگر افراد فعال در این حوزه است.به تمامس معلمان تربیت بدنی بخاطر زحماتشان تعظیم می کنم و از آن ها سپاسگذارم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader