true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: چاره اندیشی برای بازگرداندن دختران بازماندن از تحصیل به مدارس اولویت‌ این معاونت است که در این ارتباط ایجاد پنج مدرسه شبانه روزی دخترانه برای استان بوشهر تعریف و مناطق آن نیز مشخص شده است.

به گزارش دشتستان بزرگ به نقل از ایرنا، انیسه خزعلی روز جمعه در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، بیان کرد: برای روستاهایی که امکان ایجاد مدرسه یا آموزگار وجود ندارد نیز در روستا مرکزی مدارس شبانه روزی و مهارتی دخترانه تاسیس می‌شود.

وی افزود: روستاهای بوشهر پر از توانمندی‌هایی است که اگر پشتیبانی شود می‌تواند ثمرات خوبی برای سالم‌سازی خانواده داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به بازدید خود از روستاهای استان بوشهر، بیان کرد: تحرک خوبی در روستاهای این استان در حال انجام است.

وی افزود: از سفر گذشته رئیس جمهور به بوشهر با حمایت‌هایی تسهیلاتی که از زنان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرینی صورت گرفته، شاهد پیشرفت‌های خوبی در حوزه بانوان بوشهری هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت ایجاد نشاط در جامعه، گفت: در این سفر اعتباراتی برای ایجاد فرهنگسرای خانوادگی، مرکز فرهنگی روستایی، سالن ورزشی و بازارچه مشاغل خانگی بوشهر در نظر گرفته شده است.

خزعلی اضافه کرد: ساخت مسکن برای زنان سرپرست خانوار و حمایت از صندوق‌های خرد روستایی از دیگر مواردی است که در این سفر در حوزه زنان و خانواده مصوب شد و ایجاد پلاژ بانوان از تقاضاهای بانوان شهرهای این استان است.

وی با اشاره به کاهش ازدواج و فرزندآوری در استان بوشهر، تاکید کرد: بوشهر از جمله استان‌هایی است که باید به صورت جدی به مساله جمعیت آن توجه شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه فرهنگ و قومیت دختران و مساله امکانات آموزش برای زن و مرد از مسائلی است که در جنگ ترکیبی و رسانه ای مورد هدف دشمن قرار دارد، گفت: زنان در زمینه‌های علمی پیشرفت خوبی داشته‌اند و دشمن این را برنمی‌تابد.

خزعلی عنوان کرد: دولت مردمی مصمم است در سفرهای استانی برای ارتقای علمی بانوان تلاش کند و با حمایت دولت به مساله جلوگیری از بازماندگی دختران بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader