| ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
|---|---|---|---|---|---|---|
| « مهر | ||||||
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
- ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت درج خبر:۲۰:۵۱
- بدون دیدگاه
دشتستان بزرگ: دانشگاه خلیج فارس بوشهر بر اساس رتبهبندی تایمز ۲۰۲۲، در فهرست ۵۸ دانشگاه برتر ایرانی جای گرفت.
به گزارش دشتستان بزرگ، محمدجواد دهقانی رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) با اشاره به اعلام رتبه بندی تایمز ۲۰۲۲، گفت: با حضور ۱۲ دانشگاه جدید از ایران تعداد دانشگاههای ایران در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۲ به ۵۸ مورد افزایش یافت.
او افزود: در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۲، دانشگاههای علوم پزشکی مازندران، علوم پزشکی ارومیه، آزاد اسلامی نجف آباد، علوم بهزیستی و توانبخشی، علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علوم پزشکی زنجان، خلیج فارس، علوم پزشکی کاشان، دامغان، صنعتی سهند، علوم پزشکی سمنان و مراغه که سال گذشته در این رتبهبندی حضور نداشتند، امسال توانستند حضور داشته باشند.
رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری ادامه داد: در پایگاه رتبه بندی تایمز، در سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ از ایران تنها یک دانشگاه حضور داشت. در سال ۲۰۱۵ دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در این رتبهبندی حضور یافتند و در سال ۲۰۱۶ تعداد دانشگاهها به ۸ مورد رسید.
دهقانی عنوان کرد: همچنین تعداد دانشگاهها در سال ۲۰۱۷ به ۱۳، در سال ۲۰۱۸ به ۱۸، در سال ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب به ۲۹، ۴۰ و ۴۷ دانشگاه افزایش یافت.
او بیان کرد: در سال ۲۰۲۲ با ورود ۱۲ دانشگاه جدید، شاهد حضور ۵۸ دانشگاه حائز رتبه از جمهوری اسلامی ایران در جمع هزار و ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۹۹ کشور هستیم که این موضوع نویدبخش حرکت هر چه بیشتر دانشگاههای توانمند ایران در رتبه بندیهای معتبر بینالمللی است.
رئیس موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری افزود: رتبه دانشگاههای ایران در جدول نشان داده شده است. دانشگاههایی که رتبهبندی آنها در بازه یکسان هستند، همگی هم رتبه هستند و ترتیب اسامی ذکر شده در این گزارش مطابق با سامانه رتبهبندی تایمز و بر اساس حروف الفبا (به لاتین) است. دانشگاههایی که با علامت * نشان داده شدهاند، دانشگاههایی هستند که برای اولین بار در این رتبهبندی حضور پیدا کرده اند.
دهقانی گفت: پایگاه رتبهبندی تایمز یکی از نظامهای معتبر بینالمللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در جهان ارزیابی و رتبهبندی میکند. این رتبهبندی از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بینالمللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.
دیدگاه ها