true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ- حسین سوزنده: مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: مربی گری را از برازجان آغاز کرده و توانستیم قهرمانی کشور و عضویت در تیم ملی را در تیم ورزشی خود داشته باشیم.

یاسر جمالی در نشست با اعضای شورای شهر برازجان اظهار داشت: استعداد جوانان دشتستانی تک بعدی نبوده و در کنار روحیه جنگندگی و جسارت نیز وجود دارد، شخصیت قهرمانی در موفقیت ها، اهمیت ویژه ای داشته و در نگاه حرفه ای قدرت تاثیرگذاری ورزشکار بر میدان را می توان شاهد بود.

وی خاطر نشان کرد: جوان برازجانی از هم ردیف های خود جلوتر بوده و به صورت تخصصی فعالیت ورزشکاران برازجانی را دیده ایم، متناسب با ظرفیت موجود ما نیز باید شرایط را فراهم کنیم، باید خیلی بیشتر به جوانان برازجان رسیدگی می شد، تامین اعتبارات و توزیع پروژه ها بر اساس ظرفیت منطقه نیز باید در نظر گرفت، من ورزشکارحرفه ای بوده و اعضای شورا نیز ورزش دوست هستند و نگاه خوبی به ورزش دارند.

 

کمک یک و نیم میلیاردی شورای شهر برازجان به ورزش

 

رئیس شورای شهر برازجان نیز گفت: دید اعضای شورا به ورزش وسیع بوده و سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ورزش شهر برازجان کمک کردیم، پیاده روی سلامت را مدنظر داشتیم کلنگ را زدیم اما ابتدا باید معارض آن برطرف شود.

مهدی بهبهانی افزود: چندین چمن مصنوعی در شهر در حال احداث بوده و اتفاقات ورزشی خوبی در حال انجام است، مردم برازجان دغدغه ورزش را داشته و حق دارند، برازجان با این پیشینه قوی حق بیشتری دارد، آرزو دارم مجموعه ورزشی مجهز شامل سالن های استاندارد در برازجان ایجاد شود.

وی اضافه کرد: یکی از معضل های جدید، سیستم های خنک کننده سالن های ورزشی است، تنها یک سالن ورزشی ۳ سیستم خنک کننده داشته و مابقی فاقد سیستم های سرمایشی هستند، ساعت های خوبی نیز به بانوان اختصاص داده نمی شود، از طرفی گرمای هوا نیز در کنار آن مشکلات بانوان را بیشتر می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان اذعان داشت: سالن سنگ نوردی و یا ورزش های رزمی نیز وجود ندارد، متاسفانه سیستم خنک کننده آب در سالن های ورزشی نداریم، خوابگاه احداث شد اما نمی توانیم میزبانی بگیریم، یکی از دغدغه های ما روشنایی اماکن ورزشی به خصوص ورزشگاه قدیمی برازجان است، اگر بخواهیم میزبانی بگیریم نمی توانیم.

بهبهانی تصریح کرد: سالن بادی شهر برازجان رها شده در صورتی که می‌توان از آن استفاده کرد، دوربین های مداربسته در هیچ کدام از اماکن ورزشی وجود ندارد و بعد از ایجاد اتفاق قابل رصد نیست، در زمینه ورزش بانوان گلایه بسیاری وجود دارد و هر سالنی که به نام برازجان افتتاح شد مانند بانوان و حجاب، پس از مدتی بانوان را از آن بیرون کردند.

وی ادامه داد: برای جوانان دشتستان نیز هیچ اتفاق خاصی را شاهد نیستیم، این اداره به نام ورزش و جوانان است پس در حوزه جوانان نیز باید اقداماتی انجام شود.

بهبهانی افزود: اما اگر کاری نیز در دشتستان انجام شود تنها در حوزه ورزش بوده و هیچ اقدامی برای جوانان صورت نگرفته است، در سال های اخیر بسیاری از هیئت های ورزشی مشکل مالی داشته و یک ریال نیز به حساب آنها ریخته نشده است، پولی که به حساب خزانه بابت اجاره اماکن ورزشی میرود برگشت نمی خورد، پولی که حق ورزش دشتستان بوده ولی از آن برای ورزش دشتستان استفاده نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر برازجان خاطر نشان کرد: اگر در شهر برازجان ۱۰ سالن وجود داشته باشد ۵ سیستم خنک کننده نداریم، مشکل گرما در حال حاضر از اصلی ترین مشکلات سالن های ورزشی در شهر برازجان است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر برازجان نیز اظهار داشت: امکانات بیشتری برای جوانان شهر برازجان فراهم کرده و میزان استقبال آنها را افزایش دهید.

عبدالمحمد کاظمیان اظهار داشت: از ظرفیت جوانان برازجانی برای شرکت در مسابقات قهرمانی استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر برازجان نیز افزود: سالن های ورزشی و زمین های چمن با تعداد خوبی در سطح شهر برازجان وجود دارد اما خوب مدیریت نمی شود، استخری که چهار سال پیش ۲۰ میلیون تومان بوده مجدد با مبلغ عجیب تنها هشت میلیون تومان واگذار شده که جای بحث دارد.

محراب بنافی افزود: متولی ورزش باید روی سالن ها و میزان خدمات دهی آنها نظارت داشته باشد، به سالن سنگ نوردی کمک کردیم اما کمک تنهای شورای شهر کافی نیست، بخشنامه ای در خصوص جذب نیروهای ورزشی که مقام قهرمانی کسب کرده اند وجود دارد اما جز دو مورد، دیگر فردی جذب نشده است، باید به حقوق ورزشکاران و جوانان قهرمان رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: اداره ورزش و جوانان برای جذب اسپانسر تیم های ورزشی، چه برنامه ای دارد؟ می توان از ظرفیت اسپانسرها استفاده کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر برازجان افزود: هزینه کردن در ورزش سرمایه گذاری بوده و ما کمک هایی داشته اما کافی نیست، درخواست وسایل سرمایشی و ورزشی بسیار شده است، پیشنهاد می دهیم ورزش همگانی را در ابعاد مختلف حتی در فصل گرما داشته باشیم.

مهدویان فرد افزود: تیم های ورزشی بانوان کاملا مورد اجحاف قرار گرفته و بسیاری از آنها حتی برای رفتن به مسابقات هزینه لازم را ندارند، بانوان شهر ما در زمان گرما تفریحی نداشته و باید به طور ویژه دیده شوند، هزینه بالای کلاس ها نیز برای خانواده ها سرسام آور است و باید تخفیفی داده شده یا شاهد کاهش هزینه ها باشیم.

مهدویان فرد افزود: مردم برازجان مشتاق ورزش بوده و باید در محلات مختلف شرایط را برای مردم مهیا کرد.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر برازجان نیز گفت: شورای شهر برازجان کنار ورزش بوده و همچنان هست، بیش از آنکه وظیفه ذاتی داشته پیگیر هستیم و انتظار است ورزش بانوان به طور خاص دیده شود.

ارسطو قاعدی اضافه کرد: ورزش بانوان به نوعی مغفول مانده و از سالن های ورزشی گرفته تا قهرمانی آنها باید دیده شود، برخی از هیئت های ورزشی شاید یک میلیارد تومان دریافت کرده اند اما برخی نیز هیچ مبلغی دریافت نمی کنند.

وحید مصدق نیز اظهار داشت: انتظار است بودجه ورزش بر مبنای عدالت تقسیم شده تا حقی ضایع نشود، در شهر برازجان، جوانان به موتورسواری علاقه دارند پس چرا برای آنها پیست موتور سواری ایجاد نمی‌شود تا قهرمانانی از آنها بیرون آمده و فرصتی ایجاد کرده باشیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader