true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه‌شنبه‌های فرهنگی دشتستان بزرگ:

دشتستان بزرگ- علیرضا رهسپار: پایگاه خبری تحلیلی دشتستان بزرگ در روزهای سه شنبه به معرفی هنرمندان این شهرستان پرداخته و با انجام مصاحبه یا ارائه مطالبی، در راستای شناساندن این هنرمندان، اقدام می کند.
این هفته، شما را دعوت می‌کنیم به خواندن زندگینامه و کارنامه کاری یکی از بانوان هنرمند عرصه گرافیک دشتستان که خواندن آن، خالی از لطف نیست.

 

سـودابه افشـار

هنرمند و مدرس رشته گـرافیک

سودابه افشار، فرزند ابولقاسم افشار در تاریخ ۲۲ ابان ۷۷ در دشتستان به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان شهید کرم بحرانی و راهنمایی را در مدرسه حضرت مریم به اتمام رساند.
وی در دوران دبستان بیش از سایر همکلاسی های خود به نقاشی علاقه داشت و از همان کودکی نقاشی های زیبایی می کشید.
موضوع نقاشی های او ویزه و خاص بود مانند روز مبعث، نماز و مساجد، گنبد امام هشتم و …

در دوران راهنمایی کاراکتر چهره معلم هر درس را در کتاب مربوطه خودمی کشید.
در سن ۱۴سالگی بعد از اتمام دوره اول دبیرستان، با توجه به علاقه بسیار زیاد به کشیدن طراحی چهره و تابلومنظره و طبیعت، در مدرسه فنی وحرفه ایی هنرستان رازی شهر برازجان ثبت نام و رشته گرافیک را انتخاب کرد و در همان سال در مسابقه فرهنگی و هنری مدارس دشتستان مقام اول طراحی منظره کسب کرد.

وی به طور خودآموز طراحی و نقاشی را انجام می داد تا در سن ۱۷سالگی به صورت حرفه ایی دوره طراحی چهره و نقاشی را به مدت یکسال در گالری هنری نقش زیر نظر استاد معصومه برزکار در دشتستان گذراند و پس از کسب مدرک دیپلم و قبولی کنکور درسال ۱۳۹۶ وارد دانشگاه فنی و حرفه ایی الزهرا بوشهر در رشته گرافیک و با گرایش ارتباط تصویری ادامه تحصیل داد و در دانشگاه در تمامی مسابقات فرهنگی و هنری شرکت و مقام هایی در زمینه تصویرسازی، پوستر و عکاسی کسب و در نمایشگاه های استانی شرکت کرد.

درترم چهارم کاردانی تصویرسازی ذهنی که موضوع انسان، حیوان و طبیعت بود، آثار وی جهت شرکت در نمایشگاه ارمنستان، توسط استاد فاطمه جمشیدی که مدرس آموزشگاه پالت بوشهر بود، انتخاب شد.

وی در دوران دانشجویی برای درس تصویرسازی که غالبا از داستان و تصویرسازی های ذهنی استفاده می شود، با توجه به داستان های قدیمی که مادرش در کودکی در قالب شعر و داستان تعریف می کرد از خود تصویرسازی می کرد.

همچنین در دوران دانشجویی و در مقطع کارشناسی به دلیل علاقه تصویرسازی کتاب و داستان در سال۱۴۰۰ در دفتر تبلیغاتی موجی نو بوشهر به عنوان مدیر امور هنری دفتر انتخاب و در کنار دو استاد عباس قلی پور (مدیر ارشاد قرآن استان بوشهر) و سیروس فتحی (مدرس دانشگاه) که مدیرمسئول دفتر موجی نو بودند فعالیت داشت.

وی در زمان دانشجویی به عنوان دانشجوی فعال در زمینه امور فرهنگی و هنری توسط خانم دکتر رضایی بخش انتخاب شد و پیشنهاد همکاری با دانشگاه در امور فرهنگی و هنری به وی داده شد و طراحی لوگوی اتاق مشاوره و کانون عترت و قرآن دانشگاه و پوستر وبینارهای اساتید توسط این هنرمند انجام می شد.
افشار در تیرماه ۱۴۰۱ فارغ التحصیل در رشته کارشناسی گرافیک و بعد از اتمام دوره کارشناسی در دانشگاه ارم شیراز به عنوان دانشجوی رشته گرافیک در مقطع ارشد پذیرفته شد. در مهرماه ۱۴۰۱به دلیل علاقه به تدریس و آموزش وپرورش در زمینه هنر، پا به عرصه آموزش و پرورش گذاشت و در مدرسه دولتی تیزهوشان فرزانگان و مدارس غیر دولتی شروع به خدمت کرد.

در دوران آموزش و تدریس به عنوان دبیر فعال هنر دشتستان لوح تقدیر استانی دریافت کرد.

 

سایر سوابق هنری:

۱٫ شرکت در نمایشگاه گروهی کشور ارمنستان (ایروان) و سرتیفیکت آن۱۳۹۹

۲٫ شرکت در نمایشگاه گروهی شید یک و نمایشگاه شید سه در دشتستان ۱۴۰۱-۱۴۰۰

۳٫ شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی خلیج فارس بوشهر ۱۳۹۹

۴٫ شرکت در نمایشگاه گروهی شید هفت در استان بوشهر ۱۴۰۲

۵٫ کسب مقام اول پوستر با موضوع تصویرسازی شب یلدایی کرونایی ۱۳۹۹

۶٫ کسب مقام اول پوستربین دانشگاه های استان بوشهر با موضوع کرونا ۱۳۹۹

۷٫ طراحی چهره شهید دکتر همایون فیوض طراحی شده با حروف الفبا به شکل خوشنویسی و پذیرفته شده اثر در موزه علوم پزشکی بوشهر ۱۳۹۹

۸٫ نشر و چاپ چندین پوستر و کتابچه قرآنی، تصویرسازی داستان، چاپ نشریه موجی نوبچه های ساحل۱۴۰۰ و نشریه بهار رمضان ۱۴۰۱

۹٫ برگزار کننده نمایشگاه بزرگ دانش آموزی در مدرسه دشتستان ۱۴۰۱

۱۰٫ برگزار کننده نمایشگاه بزرگ گروهی از نمونه آثار دانش آموزان در فرهنگ سرای شهید خوشبخت بوشهر۱۴۰۲

۱۱٫ طرح پروژه دیواری، روی دیوار حیاط مدرسه همراه با دانش آموزان کلاسم، در مدرسه غیرانتفاعی فنی و حرفه ایی دشتستان

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader