true

ویژه های خبری

true
    امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: این روزها شاهد تخریب منازل مختلف در شهرستان دشتستان به بهانه ساخت و ساز در اراضی دولتی و ملی بوده ایم، زمین هایی که راه و شهرسازی روی مالکیت آن ادعا و یا مدرک داشته اما میتوان گفت از سال ۱۳۸۷ تاکنون و با قولنامه های گوناگون خرید و فروش می شود.
به گزارش دشتستان بزرگ: خریدار زمین و یا منزل ویلایی با در دست داشتن مدارکی که نسبت به آن اطمینان داشته به زندگی در ملک مورد نظر پرداخته اما گاها دیده شده راه و شهرسازی برای تخریب آن منزل اقدام می کند.
سوالی که اینجا وجود دارد این است که اگر ملک مورد نظر دولتی بوده پس چرا و چگونه در سالهای گذشته خرید و فروش شده و یا قولنامه بنگاهی روی آن داده می شود؟
راه و شهرسازی برای پیگیری املاک خود چگونه عمل کرده است؟ فروشندگان اولیه و اصلی این اراضی چه افرادی بوده و چرا بجای برخورد با آنها، که گاها به صورت هکتاری اقدام به فروش زمین داشته، با خریداران و یا ساکنین برخورد می شود؟ آیا بنگاه املاکی که قولنامه را تنظیم می کند خلاف قانون عمل کرده است؟

اکنون در دشتستان شاهد تخریب های این چنینی بوده و نارضایتی در این خصوص نیز ایجاد شده است، به طور مثال شاهد بودیم خانمی که با حقوق معلمی و وام اندوخته اش را برای ساخت سرپناهی برای خود جمع کرده بود، توسط راه و شهرسازی به تلی از خاک تبدیل شد.

به طور مثال این خانه که در میان صدها خانه دیگر بود به صورت موردی تخریب کامل شد، حکایت از نابود شدن ۱میلیارد تومان پول داشت.

در موردی دیگر نیز منزل جانباز ۷۰ ساله ای مورد تخریب قرار و درگیری هایی نیز در این بین صورت گرفته که دل هر شهروندی را به درد می آورد.

اگر منزلی در ملک دولتی ساخته شده در ابتدا چرا خرید و فروش آن انجام شده و اگر مالک اطلاعی از دولتی بودن زمین نداشته و کلاه برداری توسط فروشنده صورت گرفته، چرا هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نمی شود؟ راهکاری برای مقابله با معامله چنین املاکی و در نتیجه جلوگیری از هدر رفت پول مردم وجود ندارد؟ چرا راه و شهرسازی از زمان شروع روند ساخت و ساز آن برای کنترل و یا جلوگیری از ساخت و ساز اقدام و یا اخطاری صادر نمی کند؟ اگر اخطاری داده شده بهتر نبوده چنین موضوعاتی با حجم گسترده تری رسانه ای شده و یا با نصب بنر در زمین های دولتی از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری، تا در نهایت شاید هدررفت سرمایه مردم نباشیم؟

دیدگاه ها

یک پاسخ به “هدیه ای که در روز معلم، به معلم دشتستانی دادند”

  1. بهرام برازجان گفت:

    درود
    این خانه از پای بست ویران است
    خواجه دربند نقش ایوان است
    از کجاش بنالم
    سلیقه ای عمل کردن ها مردم را به ستوه آورده است
    باغ شهریه‌ای درحومه بنداروز،به تمام همسایه های ما برق باکنتور داده اند به ما نمی دهند چرا خدا می داند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader