true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: فرماندار دشتستان گفت: در شرایطی فرمانداری را تحویل گرفته که التهابات وجود داشته و مجموعه عقب افتادگی ها فضای سختی را ایجاد کرده بود.

به گزارش دشتستان بزرگ، احمد بنافی افزود: طی یکسال عملکرد بنده و از ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ تا امروز در سطح استانی ۴۷ مقام در دشتستان، ۲۷ مورد مقام ملی بوده است، در دشتستان یک عقب افتادگی فوق العاده زیادی در حوزه برگزاری کمیته ها، شوراها و حوزه ها داشتیم، که در این راستا ۱۰۷۳ جلسه تشکیل دادیم، تقریبا تمامی کارگروه ها، کمیته ها و شوراها فعال شدند.

وی اضافه کرد: تقریبا ۱۹۱ بازدید در بخش ها داشتیم، ۲۷ کمیته غیر فعال را در حوزه های مختلف فعال کردیم، در حوزه اجتماعی ۵۰ میز خدمت برگزار کرده و به عنوان فرمانداری برتر در این حوزه شناخته شدیم، در حوزه جلسات با اقشار مختلف نیز ۴۵ مورد جلسه داشته ایم، ۱۴۰ مورد تعداد مراسم فرهنگی اجرایی شده است، ۸۱۵ مورد ملاقات مردمی در کارنامه خود داریم.

فرماندار دشتستان ادامه داد: هزینه های فرمانداری را کاهش داده تا انضباط مالی و پولی را داشته باشیم، کاغذ را به عنوان نامه نگاری اداری حذف کردیم، سامانه دولت را فعال کرده و بخش عظیمی از دستگاه ها را متصل کردیم، اموال فرمانداری را ساماندهی کرده و اموال خارج شده را جمع کردیم، هزینه های جاری فرمانداری را به عنوان یک نماد انضباطی به یک ششم کاهش دادیم.

بنافی تصریح کرد: استفاده از ماشین های گران قیمت را به حداقل رسانده و از ولخرجی های اضافی برای تشریفات در حوزه های مختلف پرهیز کردیم، ظرفیت های کلیدی را در حوزه های مختلف به نیروهای انقلابی واگذار کرده و با برنامه ریزی انجام شده عملا نیروی مازادی نیز وجود ندارد، دفتر فنی را مامور کرده نظارت های متراکم را داشته تا جایی که برخی از پروژه ها را توقیف و با شدت نظارت مدیرکل دستگاه اجرایی را احظار و هشدار دادیم.

 

از احداث کلانتری جدید برازجان تا راه اندازی دادگاه بوشکان

وی افزود: در حوزه سیاسی، اجتماعی و امنیتی نگاهی وسیع داشته و سعی کردیم شهرستان را آرام و از التهابات سیاسی پرهیز کنیم، از ظرفیت شوراها و دهیاران نیز استفاده کردیم، منش و روش ما دور شدن از سیاسی کاری و متمرکز بر ماموریت ها بوده است، اگر دچار چالش های عمیق در حوزه های آب، سیل و برق نشدیم چون پیش بینی کرده و آمادگی خود را بالا بردیم.

فرماندار دشتستان ضمن بیان اینکه کلانتری جدید در حال احداث بوده اضافه کرد: راه اندازی دادگاه بخش بوشکان را انجام داده و در حوزه های عمرانی در هفته دولت سال گذشته ۱۴۳ پروژه با اعتبار ۷۲۰ میلیارد تومان داشتیم، ۱۹۸ روستا داشته که ۹۰ روستا فاقد دهیاری بوده که چون ارزش افزود پایینی داشته پیشرفت کمتری داشته اما ۵۳ پروژه را برای آنها در نظر گرفتیم، در سال گذشته ۴۲۰ هزار مترمکعب آسفالت در حوزه روستایی اجرا شد.

بنافی اذعان داشت: در حوزه نوسازی مدارس ۵۷ مدرسه تخریبی در دشتستان وجود دارد که سال گذشته ۱۲ مدرسه را کلنگ زنی کردیم، استخر دانش آموزی فراموش شده بود که بنا داریم در اعتبارات ۱۴۰۲ بتوانیم در افق ۴ ساله بخش قابل توجهی از مدارس تخریبی را نوسازی کنیم، در حوزه راهداری ۱۵۰۰ کیلومتر راه داشته که ۱۲۰ کیلومتر را بهسازی انجام دادیم، تقریبا راهداری دشتستان از فقدان ماشین آلات به جد رنج می برد اما وضعیت را بهبود داده و به وضعیت ماشین آلات رسیدگی کردیم.

وی تصریح کرد: بلوار شهید شاهینی، خروجی برازجان از سمت میدان میوه و تره بار، ورودی آبپخش، ورودی زیارت، ورودی کلل، راه شاهیجان، راه های تنگ ارم و…. در حال اجرای پروژه های لازم برای بهسازی هستیم.

فرماندار دشتستان ادامه داد: در حوزه مسکن شهری ۲۴۲ واحد را تحویل داده و روی تک تک واحدها هر هفته نظارت داشته ایم، در دشتستان ۴۰۰ پروژه عمرانی داریم، وضعیت شرکت زهکشی با طراز منفی و ورشکستگی بود که امروز مثبت شده است، ۲۰۰ کیلومتر زهکشی صورت گرفته است که با گذاشتن اعتباری قابل توجه طی ۳ سال تمامی زهکشی ها در آبپخش، سعدآباد و بخش شبانکاره در حال اجراست.

بنافی افزود: با رایزنی در سطح ملی فاز یک بیمارستان ۱۷ شهریور رو به پایان است، در سال آینده شاهد به بهره برداری رسیدن آن خواهیم بود، آبیاری نوین نخیلات نیز فراموش نشد و بودجه لازم گرفته شده است، مجموعه آبشیرین کن سعدآباد که غیر عملیاتی شده بود را با فشارهای زیاد در استان با تمام ظرفیت وارد مدار کردیم، با تمرکز خود مجتمع های آبرسانی بزرگی چون مجتمع آبرسانی ارم را وارد مدار کردیم، مجتمع آبرسانی مخزن بنداروز را برای مرتفع شدن وضعیت آب روستاهایی چون گندم ریز، حسن آباد، ابوالفیروز و… اجرا کردیم، روی پروژه سد دالکی نیز تمرکز ویژه ای انجام داده و بعد از اجرای آسفالت که البته با چالش هایی نیز روبرو بوده ایم، بتن ریزی و خاک ریزی را انجام داده تا در انتهای ۱۴۰۳ یا ۱۴۰۴ آبگیری آن را خواهیم داشت، آینده شهرستان دشتستان و استان را در بخش های مختلف سیراب می کند.

 

در حوزه برق، وضعیت مطلوبی نداریم

وی اضافه کرد: در حوزه برق وضعیت مطلوبی را نداریم، خصوصا در بخش بوشکان، سعدآباد و برخی از نقاط برازجان وضعیت خوبی وجود ندارد، در حال پیگیری احداث ایستگاه برای استفاده از برق پایدار هستیم.

فرماندار دشتستان اذعان داشت: سه کاروانسرای دشتستان برای بازسازی به میراث فرهنگی واگذار شده است، موزه عبرت، بازارچه محلی، اقامتگاه گردشگری و… را در دژ برازجان احداث می کنیم، پیگیر اجرای محور اهرم، برازجان گناوه و دیلم هستیم.

 

راه اندازی چهار بازارچه صنایع دستی در شهرستان

بنافی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی با توجه به نیازمندی های شهرستان بر روی چهار بازارچه صنایع دستی کار کرده که یکی از موارد در روستای قلعه سفید بوده که مجموعه سیاحتی و تفریحی نیز وجود داشته که ۵۰ درصد پیشرفت دارد، در وحدتیه و آبپخش نیز اجرای بازارچه صنایع دستی آغاز شده اما در برازجان هنوز موفق به شروع آن نشده‌ ایم.

وی ادامه داد: یکی از موفق ترین واحدهای صنعتی کل کشور را داشته و بنابراین در زمینه تولید ثروت و نقدینگی وضعیت خوبی داریم، چهار ناحیه صنعتی را در بخش های گوناگون هدف گذاری کرده و ۴ ناحیه صنعتی را با چشم انداز در دستور کار خود قرار داده ایم، ۲ مجتمع دامپروری را در حال احداث بوده که کار کند پیش رفته و نمره خوبی به خود نمی دهم.

 

وجود ترافیکی از سرمایه گذاران و نبود زمین جهت سرمایه گذاری

فرماندار دشتستان اظهار داشت: جایگاه ممتاز استانی را در جذب تسهیلات و حوزه اعتبارات داریم، دشتستان ۱۱۷ واحد صنعتی داشته که ۱۶ مورد آن راکد بوده و در تلاش برای جذب سرمایه گذار و راه اندازی آن هستیم، ترافیکی از سرمایه گذاران را در دشتستان داشته اما زمین برای سرمایه گذاری آنها نداریم.

بنافی تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس را وارد دشتستان کرده و امید است که صنایع پتروشیمی را در دشتستان راه اندازی کنیم، روستاهای فوق العاده زیبایی چون تنگ فاریاب، خیرک و نینیزک داشته که قصد داشته آنها را از طریق جذب گردشگر فعال و جامعه هدف صنایع دستی را شناسایی کنیم، در حال تلاش هستیم که در ۱۴۰۲ بخشی از منابع مالی را در اختیار صنایع دستی و گردشگری قرار دهیم.

وی افزود: در ۱۴۰۲ توجه ویژه ای به روستاهای کم برخوردار خواهد شد به نحوی که در یک ماه گذشته به ۱۹۸ روستا و آبادی سر زده و شناسایی نقاط قوت و ضعف را انجام داده تا ظرفیت ها و چالش ها را شناسایی و از ریزترین مسائل آگاهی پیدا کنیم.

فرماندار دشتستان اضافه کرد: اولویت ها را شناسایی و با تکیه بر توانمندی های خودمان بر اساس عدل و انصاف اجرایی می کنیم، با یک رویکرد جدید توزیع اعتبارات را انجام می دهیم، در دل شهرها و روستاها رفته و بر اساس اولویت ها و ضرورت ها اعتبارات را توزیع می کنیم.

بنافی اذعان داشت: سالن ژیمناستیک، روشنایی ورزشگاه تختی، پیست تارتان و بهبود وضعیت سالن های ورزشی در حال اجراست، فاز دوم مجموعه اورژانس نیز در سال جاری به بهره برداری می رسد، بیمارستان ابن سینا چالش های بسیاری داشت که آن را برداشته و مجوزی که صادر نشده را با تلاش و پیگیری صادر کردیم، مراکز جامع خدمات سلامت و بهداشتی در آبپخش، وحدتیه، سعدآباد، بنداروز رودفاریاب و… نیز در حال پیگیری بوده است.

وی تصریح کرد: امید است در حوزه آب و راه برنامه ریزی مفصلی داشته تا پروژه های جدیدی نیز اجرا و پرونده کل راه های روستایی را در افق ۴ ساله برای تعریض و ساخت به اتمام برسانیم، راه نینیزک به کلمه نیز تعریض می شود که نقش نماینده اهمیت بسیاری داشته است.

فرماندار دشتستان افزود: در حوزه کشاورزی ۲ ایستگاه پمپاژ بلا استفاده داشته که قصد داریم آنها را به چرخه فعالیت برگردانیم، سالهای گذشته در حوزه آبخیزداری غفلت داشته که فاصله بسیار زیاد بحرانی نیز داشته و نیاز به کارهای ویژه عملیاتی داریم که به جد روی آن متمرکز بوده ایم، تا می توانیم باید روی دعوت از سرمایه گذار در حوزه های مختلف تلاش داشته تا پیشرفت دشتستان بزرگ را داشته باشیم.

 

تهدید رسانه ها از طریق ادارات را حتما پیگیری می کنم

بنافی در پاسخ به دشتستان بزرگ، اضافه کرد: تاکنون از ناحیه فرمانداری به رسانه ای حتی گلایه هم نداشته ام، دستگاه های اجرایی نیز باید با نقد دلسوزانه همراه شده و اگر جایی نیاز باشد قطعا حمایت کرده و تعامل بین دستگاه های اجرایی و رسانه نیز لازم است، در صورت تهدید مدیر ادارات در پاسخ به انتقادات سازنده تذکر لازم را داده و آنرا پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: برای نمایندگی استاندارد قرار بر این بوده که فضایی را اجاره کرده تا زمینی را تخصیص دهیم.

فرماندار دشتستان در پاسخ به دشتستان بزرگ افزود: نتایج مثبت و آورده های بسیاری پس از ورود مقامات کشوری به دشتستان داشته ایم، سال گذشته تا لبه های تنش و بحران آب رفتیم که اکنون وضعیت بهتری داشته اما نمی توان گفت که چالش نداریم، ۹۳ هزار انشعاب در دشتستان داشته که تقریبا روزانه ۷۰ هزار مترمکعب به آب نیاز داریم، امید است بتوانیم با احداث سد دالکی مشکلات دشتستان و استان را مرتفع کنیم، آبشیرین کن آبپخش را در تلاش برای وارد مدار کردن بوده که وضعیت ما را بهتر و بار اصلی را از روی دوش ما بر میدارد، اگر سد تنگ ارم آبگیری شود نیز برای آبدهی این بخش به ما کمک ویژه ای می کند، اکنون آب روستاهای بخش بوشکان با چالش روبرو می باشد که در حال برنامه ریزی برای برطرف کردن آن هستیم.

 

خط و نشان فرماندار برای کارخانه سیمان و مجموعه نفت نرگسی

 

فرماندار دشتستان اظهار داشت: سیمان دشتستان شرکتی موفق بوده اما به لحاظ درآمدهای حاصل از فروش خود به تعهدات اجتماعی خود عمل نکرده و هیئت مدیره کارخانه سیمان خست به خرج می دهد، اگر قرار است هوای دشتستان آلوده شود و تنها ۴۵۰ نیرو مشغول به کار شود، ما رویکرد کارخانه سیمان را قبول نداریم، اگر سیمان و مجموعه نفت نرگسی به تکالیف و تعهدات خود عمل نکند اقدامات حقوقی را انجام می دهیم.

بنافی افزود: در کنار کارخانه سیمان معادن زیادی وجود دارد و تکالیف اجتماعی داشته و قانون گذار آنها را مکلف کرده به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند.

متولی تالار شهید سلیمانی شهرداری برازجان بوده که امید داریم در سال آینده به بهره برداری برسد اما نیاز به تجهیزات و محوطه سازی داشته که در سال جاری بخشی از ردیف عمرانی شهرداری برازجان برای آن درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با رسانه ها تعامل داشته و از آنها ترسی ندارم، فاصله ای بین خود و رسانه ها نمی بینم، عقب افتادگی ها بسیار زیاد بوده و حجم کار بالاست، هر فصل دورهمی در فرمانداری را داشته و با هم گفتگو داشته باشیم.

فرماندار دشتستان اظهار داشت: از شما انتقاد داشته و نگاه سیاسی نداشته باشیم و برای منافع دشتستان کار کنیم، اگر می خواهیم فرماندار دشتستان را نقد کنیم، واقعیت ها را بیان کرده و دلسوزانه قلم بزنیم.

بنافی افزود: در خصوص جمع آوری متکدیان ۵ طرح را اجرا و وضعیت بهتری را داریم، فراوانی اتباع خارجی اجازه به صفر رساندن آن را نمی دهد اما نسبت به دیگر نقاط استان پیشرو بوده و محیط را برای آنها ناامن کرده ایم.

وی اضافه کرد: در خصوص تکمیل ساختمان پرگان خیابان سلامت، دولت وظیفه خود را انجام داده اما چون سوء مدیریت در هیئت مدیره وجود دارد و تعاونی به لحاظ ساختاری خود برای تکمیل پروژه قصور داشته است، تکمیل آن را شاهد نبوده ایم، به جد پیگیر هستیم و طبق آخرین توافق مبلغی را از محل بودجه های بلاعوض تزریق کرده ایم به این پروژه تا اتمام آن را شاهد باشیم، قول مساعد می دهی که با رایزنی صورت گرفته اما تکمیل و تزریق کامل بودجه آن زمان بر است، اگر قول و وعده های داده شده به مرحله اجرا برسد، شاهد تکمیل بلوک های ساختمان پرگان خواهیم بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader