true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ- معزالدین آرچین و علیرضا رهسپار: پایگاه خبری تحلیلی دشتستان بزرگ در روزهای سه شنبه به معرفی هنرمندان این شهرستان پرداخته و با انجام مصاحبه یا ارائه مطالبی، در راستای شناساندن این هنرمندان، اقدام می کند.
این هفته شما را دعوت می‌کنیم به خواندن زندگینامه و کارنامه کاری یکی از هنرمندان موفق دشتستان که خواندن آن، خالی از لطف نیست.

زهرا رئیسی پور

 

از غم فاصله ها، شعر برایم بنویس
خاطرات خوشمان را تو به جایم بنویس

مثل روزی که نوشتی تو به برگ گل یاس
رنگ چشمان تو برد از دل من هوش و حواس

در یکی از هفته نامه های محلی در تاریخ (۱۶/۱۱/۱۴۰۱) مطلبی نظرم را جلب کرد. که عنوانش این بود (رونمایی از کتاب مجموعه شعر (روشن دل عاشق) سروده هم استانی خانم زهرا رییسی پور) برایم جالب بود.

عنوان کتاب که سراینده اش یک دوشیزه روشن دل به مقتضای حرفه ام (پژوهشگر و نویسنده) این شاعر جوان را پیدا کنم کتاب در شهر نجف آباد اصفهان به زیور چاپ آراسته و همان جا رونمایی شده بود.م

شروع به تحقیق کردم از برازجان– اصفهان –بوشهر شهر آبپخش تا اینکه شماره همراه ایشان را یافتم و با ایشان تماس گرفتم.

دختر خانمی بسیارمهربان، خوش برخورد با فروتنی و تواضع درخواستم را پذیرفت و مدت زمانی کوتاه با هماهنگی ایشان به همراه مادر گرامی و مهربانش در اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، نشستیم و صحبت کردیم.

در دلم به تربیت پدر و مادری که همچون دختری را پرورش داده اند، آفرین و آنها را تحسین می کردم.

کتاب مجموعه اشعار روشن دل عاشق به همراه یک قطعه عکس و بیوگرافی‌اش را گرفتم که در هفته نامه‌های استان به چاپ برسانم.

زهرا رییسی پور فرزند ابراهیم متولد  ۱۳۷۵ در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان چشم به آفاق آفرینش گشود. وی در خانواده ای مومن سبزسیرت و روشن اندیش چشم به بیکران هستی گشود.

وی تحصیلات آغازین را در دبستان گل های امام در شهر اصفهان به پایان رساند و دوره متوسطه را در دبیرستان ام کلثوم همان شهر با موفقیت به پایان رسانید.

پس از پایان دوره متوسطه در رشته حقوق در دانشگاه  آزاد اسلامی واحد بوشهر پذیرفته و به تحصیل خود ادامه و با موفقیت فارغ التحصیل شد.

سرسبزترین بهار تقدیم توباد
آوای خوش هزار تقدیم توباد

گویند که لحظه ایست روییدن عشق
آن لحظه هزار بار تقدیم تو باد

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader