true

ویژه های خبری

true
    امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
اختصاصی دشتستان بزرگ/

دشتستان بزرگ: چندی‌ست بیلبوردهای سطح شهر برازجان مزین شده اند به تصویر شهردار تندیس به دست این شهر که در گوشه این بیلبوردها، کلمه برتری شهرداری برازجان خودنمایی می کند.

به گزارش دشتستان بزرگ، از تعدد و ابعاد بیلبوردها که بگذریم، طراحی تصاویر، این سوال را در ذهن هر بیننده ای مطرح می‌کند که آقای قدوسی، چه کار خاصی انجام داده اند که شهرداری برازجان را شهرداری برتر کشور کرده است؟! یا به عبارتی چه شق القمری انجام شده که در خور این تندیس شایستگی است؟ و شاید اصلا شق القمر انجام شده و ما بی‌خبریم! اما در نهایت ماجرای کسب عنوان شهرداری برتر و تندیس آقای شهردار چه بوده؟

شهریران، عنوان نمایشگاهی است که در راستای توسعه مدیریت شهری و با هدف ایجاد پل ارتباطی میان شرکت‌های تولیدکننده و رؤسای سازمان شهرداری‌ها ایجاد شد، یکی از اهداف این نمایشگاه نیز معرفی محصولات تولید داخل به شهرداری‌های کشور است.

این نمایشگاه از اول تا سوم بهمن ماه، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران و با حضور شهرداری های سطح کشور برپا شد.

شهرداری برازجان نیز مانند سایر شهرداری های کشور، در این نمایشگاه حضور داشته و در کنار بقیه شهرداری ها بود، البته گویا از استان بوشهر شهرداری دیگری به دنبال حضور در این نمایشگاه نبود.

پس از پایان کار این نمایشگاه، شهرداری برازجان بنرهای متعدد و فراوانی را در سطح شهر نصب کرده و در تمامی آنها ذکر نموده که درخشش شهرداری برازجان بین شهرداری های کشور صورت گرفته است، در متن این بنر، افتخار آفرینی و کسب عنوان یکی از برترین شهرداری های کشور، در نمایشگاه ملی شهریران، به مردم و پرسنل شهرداری، توسط خود شهرداری تبریک گفته شده! و به صورت کاملا گسترده در سطح شهر برازجان، با عکس از شهردار تندیس به دست، به نمایش گذاشته شده است.

این که شهرداری برازجان بتواند در سطح کشور مقامی را کسب کرده و یا خودنمایی کند، در وهله اول برای رسانه دشتستان بزرگ بسیار با ارزش است و از پیشرفت مرتضی قدوسی به عنوان نماینده مردم شهر برازجان از طرف شهرداری، خوشحال می شود.

در وهله ی دوم نیز، چه افتخاری بیشتر از اینکه شهردار ما، در جشنواره ای در سطح ملی شرکت کرده، تندیس گرفته و در نهایت عکس با تندیس خود را برای نشان دادن ارادت خود به شهروندان، با هزینه شهرداری! چاپ کرده و در بیلبورد های مختلف در سطح شهر به نمایش گذاشته است.

اما جای بسی تامل است که اگر شهرداری برازجان موفق شده رتبه ای را کسب کند، چرا نباید نامی از آن در رسانه ها و بین مابقی شهرداری های کشور نیز باشد؟

خبرنگار دشتستان بزرگ با پیگیری امر و بررسی اخبار رسانه های معتبر ملی، در نهایت به چنین خبری برخورد که هیچ نام و نشانی از شهرداری برازجان، قدوسی، تندیس، چاپ بنر تبریک و… در آن وجود نداشت.

در متن خبر این چنین ذکر شده است؛ شهرداری اصفهان، شهرداری اهواز، شهرداری زنجان، شهرداری کرج، شهرداری اردبیل، شهرداری شهرکرد، شهرداری تبریز، شهرداری کرمانشاه، شهرداری شیراز، شهرداری تهران، شهرداری سنندج، شهرداری گرگان، شهرداری کرمان، شهرداری سبزوار از جمله مجموعه‌های مدیریت شهری بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند، همچنین در ادامه این آئین از شرکت‌های بخش خصوصی که به ارائه خدمات پرداخته بودند، قدردانی شد.

اینکه نام شهرداری برازجان در این بین پیدا نشده یک طرف ماجرا قرار داشته و طرف دیگر ماجرا نیز، که از همه جالب تر و شنیدنی تر بوده نقل قول فردی مطلع در تهران است.

وی که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت که شهرداری برازجان به عنوان شهرداری برتر معرفی نشده و نام شهرداری برازجان در بین شهرداری هایی که مورد تقدیر قرار گرفته نبوده است، اینکه گفته شده شهرداری برازجان تنها نماینده استان بوده صحت دارد چرا که سایر شهرداری های سطح استان حاضر به شرکت در این نمایشگاه نبودند، اما اینکه شهرداری برازجان برنده جایزه ملی شده جای بسی تامل دارد، البته نباید فراموش کرد که از تمامی شهرداری های حاضر در این نمایشگاه با اهدای تندیس، تقدیر شده است.

وی اضافه کرد که شهرداری برازجان نیز مانند تمامی شهرداری های کشور تندیس خود را گرفته و همانطور که خبر این نمایشگاه در سطح رسانه های ملی منتشر شده و نامی از شهرداری برازجان به عنوان شهرداری برتر در آن نیست، نمی توان گفت که شهرداری برازجان شهرداری برتر شده اما کلمه درخشش که در تبلیغات برای شهرداری برازجان استفاده شده، با سیاست کاملا زیادی همراه است.

و به عبارتی آقای شهردار با چاپ اینهمه بنر و نصب این تعداد بیلبورد در سطح شهر، خواستند اعلام کنند که تندیس حضور در یک نمایشگاه را کسب کرده اند! افتخاری که سایر شهرداری های سطح استان از خود دریغ کردند.

به امید روزی که موفقیت‌های در خور تقدیر مسئولین را تبریک بگوییم، موفقیت‌هایی که به عینه بتوان اثرات آن را دید و از زبان خود مردم بیان شود نه با نصب چندین بیلبورد و با هزینه بیت المال توسط خود مسئول، تبریک گفته شود…

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader