true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: شهرستان دشتستان در دهه فجر ۱۴۰۲ از حیث افتتاح یا اجرای پروژه های عمرانی با هیچ دوره و دهه ای قابل قیاس نبود. در این ایام هر شهر و روستای این شهرستان میزبان افتتاح یا کلنگ زنی پروژه های بزرگ عمرانی و فرهنگی بود و یا آغاز بکار مراکز جدید درمانی و بهبود زیرساخت های بهداشتی، جاده ای، کشاورزی، صنعتی و …

به گزارش دشتستان بزرگ؛ بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده در دهه فجر امسال، دشتستان میزبان بیش از ۶۰۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که در نوع خود یک رکورد کم سابقه محسوب می شود.

از احداث جاده نمازگاه به ارم و سد دهرود با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی نفت، تا اتمام لایروبی کانال های زهکشی بخش آب پخش و آغاز لایروبی کانال های زهکشی بخش سعدآباد با اعتبار چندصد میلیارد تومانی نفت گرفته تا افتتاح خانه بهداشت روستای چهوک بخش ارم و مرکز سلامت ولیعصر (عج) برازجان، افتتاح جاده تنگ ارم به پرگانک، افتتاح مجتمع فرهنگی روستای دهرود سفلی، افتتاح پل جاده سلامت، احداث دیوار و ساماندهی دره فصلی آردو تنها بخشی از پروژه هایی است که یا احداث آن آغاز شده است و یا به بهره برداری رسیده است.

در حوزه راهداری و حمل نقل جاده ای امروز دشتستان به هیج وجه قابل مقایسه با گذشته خود نیست. عملیات اجرایی روشنایی زیارت به نی نیزک، شبانکاره به دهداران، آبپخش به کلل و آبپخش به میاندشت، روشنایی ورودی سعدآباد از سوی آبپخش و روشنایی ورودی برازجان در کنار روکش آسفالت، بهسازی و تعریض محورهای جاده ای ۶ بخش شهرستان و کمربندی اهرم به برازجان، تنها بخشی از ۷۵ پروژه حوزه راهداری در دهه فجر است که یا به بهره برداری رسیده است و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی بخش سعدآباد و مجتمع بزرگ دامپروری دام شهر بخش مرکزی از دیگر پروژه هایی ست که در این ایام شاهد اغاز اجرای آن بوده ایم.

آغاز بکار مجتمع های فرهنگی هنری بخش های آبپخش، سعدآباد و شبانکاره در آینده ای نزدیک که با رایزنی نماینده دشتستان از منابع مسئولیت های اجتماعی نفت تامین اعتبار شده است از جمله پروژه های بااهمیت و قابل ذکر است
بدون شک نقش بی بدیل ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در تامین اعتبار این پروژه ها و تحقق بودجه هشت هزار و ششصد میلیارد تومانی در کنار دیگر مسئولان و متولیان امر غیرقابل انکار است و این مهم علت خوبی ست برای بیش از ۸۶۰ پروژه عمرانی در دشتستان؛ دشتستانی که چند سال پیش کل پروژه های عمرانی آن روی هم رفته به اندازه کل پروژه های امروز در حوزه راهداری نیز نبود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader