true

ویژه های خبری

true
    امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
دشتستان بزرگ: وحید مصدق، عضو شورای شهر برازجان با ارسال متنی به پایگاه خبری تحلیلی دشتستان بزرگ، از کشف گورستان خودروهای شهرداری برازجان که از اموال بیت المال محسوب می شوند خبر داد و خواستار برخورد قانونی با عاملین و مقصرین هدررفت بین المال شد. جزئیات این متن، بدین شرح است:

 

آنچه که یک مدیری شهری به حکم قانون، شرع و اخلاق مکلف و متعهد به مراعات آن می باشد، حفاظت و صیانت از اموال و حقوق بیت المال است که این مهمترین وظیفه ی هر مدیری نیز می باشد که در این خصوص در آیه ی ۵۸ سوره نساء تاکید شده ؛ « إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‌ أَهْلِها ».

خداوند به شما فرمان می دهد که امانت ها را به صاحبانشان بدهید.
و امیر مومنان علی (ع) نیز می فرمایند: برترین درجات ایمان در انسان را امانت داری و امین بودن او دانسته است.

قانون گذار مراحل خرید اموال با پول مردم را تا محل مصرف و نحوه‌ی نگهداری از آن و پس از استهلاک و اسقاط تا حتی نحوه ی فروش آن را پیش بینی نموده است تا مبادا دیناری از بیت المال هدر رود.


فهرست کلیه اموال از ریز و درشت در سامانه و دفاتر اداری ثبت و ضبط بوده و مدیران نیز باید حاضر و ناظر و حافظ این اموال باشند و باید با دقت و حساسیت نسبت به اموال بیت المال که به عنوان امانت به آنها سپرده شده رفتار نمایند.

آدمی اگر قاشقی از اموال منزلش گم شود، فوری متوجه شده و علت را تا پیدا شدن جستجو می کند؛ حال آنکه در دوره ی شهردار قبل (آقای محمدی) یک دستگاه خودروی پژو مشکی رنگ با قیمت چند صد میلیون تحویل یکی از مدیران گماشته‌ی خود داده که این خودرو در اختیار نامبرده بوده تا اینکه به گفته چند تن از پرسنل شهرداری زمانی که مدیر فوق در ساعت غیر اداری (بین یک تا دو بامداد) مشغول استفاده‌ی شخصی از خودروی موصوف بود، آن را واژگون و دچار خسارت می کند.


به جای اینکه مدیر فوق مورد توبیخ قرار بگیرد و همچنین جبران خسارت نماید، خودروی واژگون شده به کارخانه آسفالت شهرداری برازجان منتقل می شود و همان جا زیر گرد و خاک دفن می شود.

در حال حاضر خودروی پژو مشکی بعد از گذشت چند سال در بدترین شرایط به حال خود رها شده است و بر اثر آقتاب سوزان تمامی قطعات داخل کابین آن نیز از بین رفته اند و خودرویی که جزو اموال بیت المال محسوب می شود تبدیل به آهن پاره ای شده که دیگر فاقد ارزش ریالی می باشد.

من به عنوان نماینده مردم شهر برازجان در شورای اسلامی شهر از شهردار محترم می خواهم که هر چه سریعتر از طریق مبادی قانونی موضوع را در راستای برخورد با عاملین و مقصرین و همچنین برگشت اموال بیت المال پیگیری نماید و نتیجه اقدامات را نیز به مردم منعکس نماید تا همه بدانند که حتی بعد از اتمام دوره ی مدیریت نیز احتمال مواخذه آنها وجود دارد و باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود در دوره ی مدیریت شان باشند.


امیر مومنان در خصوص خیانتکاران به اموال بیت المال می فرمایند:

اگر اموال به غارت رفته‌ی بیت المال را باز نگردانی و خدا فرصت دهد تا بر تو دست یابم، تو را کیفری خواهم داد که نزد خدا عذر من پذیرفته باشد و با شیمشری تو را می زنم که به هرکس زدم وارد دوزخ گشت.

دیدگاه ها

2 پاسخ به “کشف گورستان دفن خودروهای شهردای برازجان (اموال بیت المال)!”

  1. فواد گفت:

    وحید مصدق کار درست پسر آدمی بود که ۳۰سال با شرافت کار کرد و زندگی کرد پدر ایشان عالی مصدق بود که خیلی پیشنهادها بهش دادن مجرمان همه رو رد داد با شرافت خدمت کرد این پسر اون آدم هست روحش شاد خودش هم بسیار با شرافت هست من نه کاری برام انجام داده نه چیزی فقط واقعیت رو گفتم

  2. تیمور رستمی گفت:

    هر چه را بگندد نمکش زنند وای به روزی که بگندد نمک. بسی جای تاسف دارد

    انگار بمب داخلش ترکیده متاسفانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader