true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دمنوش‌هایی را در این مطلب معرفی می‌کنیم که علاوه بر خاصیت‌های درمانی در جوانسازی پوست نیز موثرند. استفاده از دمنوش‌های گیاهی برای درمان یا پیشگیری از انواع بیماری‌ها رایج است، اما در این مقاله قصد داریم دمنوش‌هایی را معرفی کنیم که علاوه بر خاصیت‌های درمانی در جوانسازی پوست نیز موثرند:

۵ دمنوشی که پوست را جوان نگه می‌دارند

دشتستانب زرگ : دمنوش‌هایی را در این مطلب معرفی می‌کنیم که علاوه بر خاصیت‌های درمانی در جوانسازی پوست نیز موثرند.

به گزارش  دشتستان بزرگ ؛ استفاده از دمنوش‌های گیاهی برای درمان یا پیشگیری از انواع بیماری‌ها رایج است، اما در این مقاله قصد داریم دمنوش‌هایی را معرفی کنیم که علاوه بر خاصیت‌های درمانی در جوانسازی پوست نیز موثرند:

طرز تهیه معجونی طبیعی و سرشار از کلسیم

دمنوش به

در طب قدیم ایران به شیرین، گرم و‌تر و به ترش، سرد و خشک است. روغن به، سرد و‌تر و قابض و دانه به سرد و‌تر است. دانه‌های به، به دلیل داشتن لعاب، در رفع التهاب مخاط‌ها، سرفه و گرفتگی صدا نقش دارند.

جوشانده دانه‌های به برای پاکسازی و زیبایی پوست مفید است. همچنین مصرف لعاب به‌دانه برای رفع آفتاب سوختگی پوست شفابخش است.

دانه‌های یک به کامل را درون یک فنجان بریزید و روی آن را تا نصف، آب و نصف بقیه فنجان را گلاب بریزید و به مدت چهل و هشت ساعت در یخچال بگذارید و پس از لعاب انداختن دانه‌ها به صورت ماسک استفاده کنید. اثر فوق‌العاده‌ای در زیبایی و شفافیت پوست خواهد داشت.

نکته: توجه داشته باشید که دانه به را باید فقط به طریقی که گفته شد مصرف کرد و هرگز نباید آن را به صورت له‌شده یا خردشده، جوشاند و خورد، زیرا با این کار موادی به نام آمیگدالین در دانه به تجزیه می‌شوند و اسید سیانیوریک تولید می‌کنند که اسیدی خطرناک است.

۵ دمنوشی که پوست را جوان نگه می‌دارند

دمنوش تمشک

برای درمان جوش، پوست صورت را با میوه تمشک ماساژ دهید. خوردن شربت تمشک باعث روشن شدن پوست می‌شود. ماسک تمشک برطرف‌کننده منافذ باز پوست صورت است.

برای درمان جوش‌های صورت صد گرم برگ خشک تمشک را به مدت ده دقیقه بجوشانید و صورت را با آن بشویید. مالیدن عصاره میوه تمشک برای خشک کردن زخم‌ها و جراحت‌ها و جلوگیری از جریان چرک به کار می‌رود.

دمنوش شبدر قرمز

ویتامین C، فسفر، روی و ویتامین B کمپلکس موجود در این گیاه ریشه‌ای برای پوست مفید است. خاصیت ضدعفونی کننده آن اختلالات پوستی مانند خشکی، ترک و جوش‌های قرمز را رفع می‌کند.

دمنوش گزنه

به دلیل داشتن خواص قلیایی برای پوست خیلی چرب و پر از آکنه مفید است. برگ‌های گزنه تازه را بجوشانید و آب‌کش کنید. سپس اجازه دهید برگ‌ها خنک شوند. آن‌ها را بکوبید و به صورت مرهم هر هفته دو بار روی پوست بگذارید. همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه را با یک لیتر آب به مدت ده دقیقه بجوشانید و روزانه سه بار و هر بار یک فنجان از آن بنوشید.

اگر معمولا احساس خستگی می‌کنید از گزنه استفاده کنید. این گیاه سرشار از ویتامین C و آهن است و برای رفع خستگی مناسب است. گزنه انرژی‌زاست و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. برای رفع کم‌خونی و خستگی مفرط از آب گزنه استفاده کنید و هفته‌ای سه بار از آن بنوشید.

دمنوش نعناع و لیمو

تخم گشنیز و تخم رازیانه چهار قاشق چای‌خوری، پودر زیره یک قاشق غذاخوری، فلفل سیاه دو قاشق چای‌خوری، زنجبیل سه برش از برگ‌های تازه آن، نعناع شانزده عدد و سه برش لیمو آماده کنید. تخم‌های گشنیز، رازیانه، زیره و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. زنجبیل و برگ‌های نعناع را کمی له کنید. مخلوط نعناع و زنجبیل را همراه با یک قاشق غذاخوری از مواد خشک در آب جوش بریزید.

مخلوط فوق را سه تا پنج دقیقه بجوشانید. برش‌های لیمو و چای را از یک صافی رد کنید و درون کاسه‌ای بریزید سپس میل کنید. این دمنوش برای سم‌زدایی بدن بسیار مفید است. برای شیرین کردن آن می‌توانید از کمی عسل استفاده کنید.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader