true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ- محمد سرخوش: همراه با ۴۰همنورد سفری دیگر را شروع کردیم, سفری که شروع آن با حرکت به وسیله اتوبوس راس ساعت شش صبح از بوشهر آغاز شد و یک ساعت بعد، مابقی دوستان از برازجان اضافه شدند.
 
در این سفر، با همنوردان طبیعت دوست به سمت استان همسایه خود، کهگیلویه و بویراحمد حرکت کرده و در ساعت ۱۲ جهت صرف ناهار و خرید برخی از وسایل و ملزومات کمپینگ در شهر یاسوج توقف کردیم.

پس از همراهی مهربان نصیری، مردی از دیار یاسوج که راهنمایی مسیر را عهده دار و از پیشکسوتان عرصه کوهنوردی بود، بسمت روستای گردو کنگک، مسیر را ادامه دادیم.

راس ساعت ۱۶ پس از بستن کوله بار کمپینگ خاطره انگیز, پیمایش آغاز شد، با گذر از باغات سیب و جاده خاکی، وارد روستایی پر از مهر و صمیمیت شدیم.

در ادامه پیمایش، از کنار جویباری زلال، خنک و زیر سایه سار درختان تنومند گردوی سر به فلک کشیده، به چشمه گردو کنگک رسیده تا کمپ مهربانی را برپا کنیم.

صبح روز بعد، در برگشت از مسیر انتهایی، دره ای که در دسترس گردشگران بود را پاکسازی کرده و پس از گرفتن تصاویر یادگاری با بنر مخصوص برنامه، زیر سایه درختان حاشیه رودخانه ناهار همنوردان صرف شد.

با طی کردن مسیر برگشت، ساعت ۱۶ به اتوبوس رسیده و تمامی زباله های جمع آوری شده به شهر منتقل شدند.

این برنامه هر ساله و همزمان با روز جهانی دره های پاک، بعلت گرمای هوای استان با پیمایش و پاکسازی یکی از دره های استانهای همجوار (فارس، کهکیلویه و بویراحمد) توسط مهرورزان باشگاه سرزمین مهر انجام می شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader