true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
با ورود سامانه جدید بارشی به استان:

دشتستان بزرگ: سامانه بارشی که وارد استان بوشهر شده است، از شنبه تا دوشنبه تقویت می‌شود و آبگرفتگی معابر، تلاطم خلیج فارس، وقوع صاعقه و حتی تگرگ را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده عبور متوالی امواج ناپایدار از جو استان تا دوشنبه آینده است. بنابراین در  این مدت در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد، به تناوب بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده، همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

فرج اله شکوهی پور افزود: با تقویت سامانه بارشی، بارندگی‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق و وزش تندباد از اواخر وقت شنبه ۱۵ آذر تا اوایل روز دوشنبه ۱۷ آذر در استان به ویژه در سواحل و مناطق مرکزی و جنوبی استان با شدت بیشتری ادامه یابد.

او ادامه داد: در این مدت رگبار باران، رعد و برق، گاهی تگرگ، وقوع صاعقه، وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای رخ می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: مناطق مرکزی و جنوبی استان شامل شهرستان‌های دشتی، تنگستان، دیر، کنگان، جم و بخش‌هایی از دشتستان و بوشهر با شدت بیشتر تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

شکوهی پور گفت: درباره آبگرفتگی معابر عمومی و مسیل‌ها در برخی مناطق، جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و ریزش تگرگ و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در این مدت هشدار داد.

او بیان کرد: در این مدت از صعود به ارتفاعات و حضور در حاشیه رودخانه ها پرهیز شود و ضمن محکم کردن سازه‌های موقت، با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد، اقدام‌های پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی انجام شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: با توجه به فعال بودن سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در روز‌های جمعه ۱۴ آذر تا دوشنبه ۱۷ آذر، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج پیش بینی می‌شود که روز‌های یکشنبه و دوشنبه شدت وزش باد و تلاطم دریا بیشتر خواهد بود.

شکوهی پور بر خودداری از تردد‌های دریایی غیر ضروری در این مدت تاکید کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader