true

ویژه های خبری

true
    امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: آئین معارفه سرپرست جدید فرمانداری دشتستان با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ استاندار بوشهر در این نشست گفت: طبق مصوبه شورای اداری شرایط احراز و انتخاب فرمانداران کشور را سال ها پیش نوشته بودیم، خود من یکی از افرادی بوده که در کارگروه، مصوبات را تبیین کرده ام.

فرماندارِ فرمانداری درجه یک، باید حداقل ۱۰ سال سابقه کار داشته باشد

عبدالکریم گراوند افزود: نظام کشور نظام پلکانی است، فرماندارِ فرمانداری درجه ۱ حداقل باید ۱۰ سال سابقه کار داشته باشد، ما در گذشته متولی انتصاب فرمانداران بودیم، کار من سیاسی بوده اما جنس من سیاسی کاری نیست، صادقانه با مردم صحبت و رفتار می کنم.

معرفی لقمانزاده، بنا به درخواست سعادت بود

 وی اضافه کرد: گفتند لقمان زاده شرایط احراز ندارد، این شرایط احراز را خودمان نوشتیم، من توضیح دادم ایشان را نمی توان گذاشت، نماینده دشتستان از من خواهش کرد و گفت از زمانی که نماینده مردم شده تاکنون هیچ خواهشی نداشته ام، حال به لقمان زاده اطمینان کن.

استاندار بوشهر افزود: به سعادت گفتم با این که امکان نداشته چشم و تمام تلاش خود را می کنم، به خورشیدی نیز ماموریت داده در تهران پیگیر کارها باشد، من در این خصوص پیگیری لازم را کردم.

وی اذعان داشت: رسانه "دشتستان بزرگ" از من سوال کرد در خصوص فرماندار، چکار کرده ام، من هم گفتم که از گزینه خود دفاع می کنم.

به شدت مخالف جابجایی نوروزی بودم

گراوند تصریح کرد: در وزارت کشور به من گفته شد لقمان زاده ده سال سابقه کار مدیریت میانی نداشته و من هیچ پاسخی نداشتم، وقتی مخالفت جدی و سرسختانه وزارت کشور را دیدم گفتم چشم.

وی ادامه داد: به شدت مخالف جابجایی نوروزی بوده چرا که انتخابات را پیش رو داریم، اگر سعادت اصرار بر لقمان زاده نداشت قطعا فرماندار را از خارج استان انتخاب می کردم.

عالی ترین نماینده دولت در استان ادامه داد: اگر از نوروزی کوچک ترین قصوری در انتخابات سر بزند محکم برخورد می کنیم، فرصتی برای انتخابات نمانده و باید هیئت های اجرایی مشخص شود.

 استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: لقمان زاده باید قدردان ما بوده که اعتماد کرده وی را ۶ ماه در دشتستان سرپرست گذاشتیم.

 

رفع مشکلات آب دشتستان، اقدامی جهادی بود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با اقدامی جهادی تمامی مشکلات و مسائل آب در دشتستان حل شد، در سال ۹۸ هیچ نقطه ای از شهرستان شاهد ایجاد مشکل در زمینه آب نبودیم، در آینده نیز وضعیت بهتر خواهد بود.

محمدباقر سعادت افزود: اقدامات بسیار بزرگی انجام شده و از تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در همه حوزه ها تشکر می کنم، در دشتستان سد، بیمارستان، راه آهن، طرح تحول کشاورزی، راه، پلی کلینیک و… در دست اجرا بوده که در گذشته نیز چنین اقداماتی نداشتیم، اقدامات ذکر شده اساسی و زیربنایی است، باید قدر شناس بوده و تشکر کنیم.

لقمانزاده شرایط فرمانداری درجه یک را نداشت

وی افزود: لقمان زاده  6ماه سرپرست فرمانداری دشتستان بوده و از آقای استاندار بابت این قضیه تشکر می کنم، وی بنایی بر استفاده از نیروی بومی نداشت ، شما حتی یک استاندار بومی نیز در کشور نمی بینید، اما من خواهشی از وی داشته و خواستم لقمان زاده فرماندار دشتستان شود، ایشان نیز خواهش من را پذیرفت، ابتدا وی را سرپرست گذاشت و بعد به عنوان فرماندار دشتستان به وزارت کشور معرفی کرد.

 نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فرمانداری دشتستان درجه یک محسوب شده و با توجه به سوابق کم کاری لقمانزاده، وی دارای شرایط لازم این فرمانداری نبود چرا که یکی از لازمه های این سمت، داشتن فرمانداری درجه ۲ در کارنامه کاری بود.

سعادت اذعان داشت: لقمان زاده از تجربه کافی برای فرمانداری درجه۱ برخوردار نبود و حکم وی صادر نشد، هر چند ما پیوسته پیگیر بودیم، هر وقت دکتر سامانی وارد مجلس شده من پیگیر شده و دست بردار نبودم.

 

دلیل عدم حضور لقمانزاده از زبان سعادت

 وی تصریح کرد: اگر امروز لقمان زاده را در جمع خود نمی بینیم، چون مشکلی درمانی برای خانواده وی پیش آمده و به استان فارس سفر کرد، دلیل عدم حضور وی مشکل حاد درمانی برای خانواده وی بودکه ناگزیر به سفر برای استان فارس شده است.

 

سرپرست جدید فرمانداری دشتستان نیز در این آئین گفت: برای مدیریت در دشتستان از تندروی و شتاب زدگی پرهیز می کنم.

 نوروزی افزود: در فعالیت اداری به تقویت سرمایه های اجتماعی توجه کرده و عوامل موفقیت را در همراهی می بینم، من در سال ۹۸آمده ام تا به مردم خدمت کنم.

وی اضافه کرد: در راستای اعتلای نام دشتستان بزرگ کوشیده و تمام تلاش خود را می کنم، من با دغدغه های مردم دشتستان آشنایی داشته و با بهره گیری از تمامی توانمندی ها، سعی در ساختن دشتستانی یکپارچه خواهم کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader