true

ویژه های خبری

true
    امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: مدیر آموزش و پرورش دشتستان در خصوص وضعیت توزیع کُتُب درسی مدارس این شهرستان گفت: توزیع کتاب مشکلات کشوری داشته اما در دشتستان برجسته و بزرگ شد.

به گزارش دشتستان بزرگ، سیدحسن لواسانی فرد افزود: این مشکل حتی در تهران نیز وجود داشته اما چون افرادی ما را زیر زره بین داشته این موضوع نیز بزرگ شد.
وی ضمن بیان این که توزیع کتاب سیستمی شده اضافه کرد: حدود دو سه سال است که این اتفاق خوب در وزارت خانه افتاده تا آمار توزیع و تالیف کتاب دقیق شود، ثبت نام مانند نام نویسی در سامانه سما برای پیاده روی اربعین، و یا فلان سامانه وزارت کشوری مردمی صورت گرفته تا خدمات به طور منظم ارائه گردد.

مردم هنوز برای ثبت نام سامانه ای به آمادگی لازم نرسیده اند
مدیر آموزش و پرورش دشتستان ضمن اشاره به این که مردم هنوز برای ثبت نام سامانه ای بسیاری از کارها به آمادگی لازم نرسیده اند، اذعان داشت: با تمام شدن سال تحصیلی ۹۷-۹۸ فرصتی برای دو اقدام داشتیم، ابتدا ثبت سامانه ای کتاب مدارس ابتدایی که آن را اکثر مدیران ما انجام داده و دوم ثبت کتاب حوزه متوسطه دوم که مردم از ثبت نام کتاب برای دانش آموزان استقبال نکردند.
لواسانی ادامه داد: برخی ها در روستا زندگی کرده و متوجه ماجرا نبوده چرا که هر ساله در خیابان و کتابفروشی ها، کتب مورد نظر را تامین کرده و امسال نیز همان نیت را داشتند.
وی افزود: ما ۱۴میلیون و ۱۶هزار دانش آموز داشته و سالانه حدود یک میلیون کتاب روی دست آموزش و پرورش می ماند، رخدادی که اصراف بوده که با توجه به صرفه جویی در مصرف کاغذ و جلوگیری از قطع درختان، باید برای این ماجرا فکر و راه حلی پیدا کرده تا شاهد اصلاح آن باشیم.
مدیر آموزش و پرورش دشتستان اضافه کرد: ممکن بوده که ما طی یک یا دو سال ابتدای اجرای طرح زجر کشیده و با مشکل مواجه شویم، اما سال بعد وضعیت به روال عادی برگشته و خانواده های دانش آموزان خود پیگیر ثبت نام برای کتاب دانش آموزان خود می شوند، در واقع دوره نیاز طی شده و فراز و نشیب خود را پشت سر می گذارد.

لواسانی اذعان داشت: وقتی قرار بر این باشد که قسمتی از فعالیت خود را پیشرفته داد، عده ای نیز از قلم افتاده که در توزیع یارانه نیز مشاهده شد، بسیاری از افراد حذف شده اما مجدد ثبت نام کردند.

مسئولیت بی تدبیری همکاران را بر عهده می گیرم

وی تصریح کرد: مردم چون استقبال لازم و کامل را برای ثبت نام دانش آموزان خود انجام نداده و برخی از مدیران ما نیز در ثبت سامانه کتاب برای دوره دوم متوسطه کوتاهی و مردم را به خوبی راهنمایی نکردند، بی تدبیری همکاران ما اعم از کادر اداری که من مسئولیت آن را بر عهده گرفته و مقداری نیز مدیران مدارس، در کنار مشکل مردمی که به موقع برای ثبت نام سامانه ای اقدام نکرده و پراکندگی جغرافیایی دشتستان از جمله دلایل این رخداد بوده.
مدیر آموزش و پرورش دشتستان ادامه داد: ما اکنون برای سیستم اداری و ارسال نامه به مناطق ارم و بوشکان نیز مشکل داریم، چون اینترنت آنجا ضعیف است.
لواسانی افزود: بسیاری از اوقات مدیران ما برای دریافت نامه ها از طریق سامانه خود مشکل دریافت نامه داشته و به همین منظور به نمایندگی رفته و اقدام می کنند.
وی ضمن بیان این که در روند توزیع کتاب خیلی از مردم بی توجهی کرده اضافه کرد: اکنون در حال جمع بندی هستیم، خیلی از مشکلات را پذیرفته و برای خیلی از قصورت عذرخواهی می کنیم.
توضیحات ویژه لواسانی به مخاطبین دشتستان بزرگ
مدیر آموزش و پرورش دشتستان ضمن عذرخواهی از مخاطبین پایگاه خبری دشتستان بزرگ، گفت: خدمت مخاطبین این رسانه خبری در خصوص پول منگنه کتاب توضیحاتی را ارائه می دهم.
لواسانی افزود: از ابتدا مقرر نشده بود که به صورت جدا چیزی به عنوان منگنه کتاب داشته باشیم، اقدامی که در مسئله منگنه کتاب صورت گرفته مانند کل کشور بود که محل توزیع کتاب، منگنه کتاب ها نیز زده می شود، همانطور که کتاب های ابتدایی منگنه خورده به دست مردم داده شد، کتاب هایی که برای متوسطه اول نیز مغازه دارها به مردم فروخته ابتدا منگنه شده و هیچ اعتراضی نیز وجود ندارد.

عذرخواهی کرده و باز نیز عذرخواهی می کنم
وی اضافه کرد: مردم چون اینبار اداره را طرف مقابل خود دیدند ناراحت شده و حق داشتند، البته قصد ما خدمت بود تا مشتری مسیر دیگری را طی نکند، کتاب های خود را منگنه شده از فلان مغازه دریافت کند، از طرفی پیش بینی نشده بود که اولیای دانش آموزی حضور یافته و بگویند ما منگنه برای کتاب نمی خواهیم.
مدیر آموزش و پرورش دشتستان اذعان داشت: در این خصوص ایراد از ما بود که پیش بینی این موضوع را نکرده و از مردم نپرسیدیم تا برای هر کس که منگنه کتاب نیز خواسته، هزینه را اعلام کرده و در جریان موضوع باشند، آنهایی که استقبال کرده نیز کتاب منگنه شده تحویل بگیرند.

لواسانی تصریح کرد: من عذرخواهی کرده و باز نیز عذرخواهی می کنم، نیت ما خدمت به مردم و کوتاه تر کردن فاصله رفت و آمد آنها و مراجعه به مغازه دیگر برای منگنه کتاب بوده است، اتفاق هایی افتاد که هنوز درگیر آن بوده و برای ما تجربه می شود.
مدیر آموزش و پرورش دشتستان در پاسخ به روند توزیع کتاب در مدارس، به دشتستان بزرگ گفت: هنوز درصدی بوده که کتاب خود را دریافت نکرده و مشکل در هفته جاری برطرف می شود، روز گذشته تمام کتاب ها رسیده و در برخی از پایه ها، دانش آموزانی در کلاس هایی بوده که هنوز کتاب نداشته اما مشکل برطرف می شود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader