true

ویژه های خبری

true
    امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
دشتستان بزرگ–عباس راستی-علیرضا رهسپار: پایگاه خبری تحلیلی دشتستان بزرگ طی روزهای سه شنبه, به معرفی هنرمندان این شهرستان پرداخته و گوشه ای از زندگی و سوابق کاریشان را منتشر می کند.
در این هفته به معرفی یکی از اهالی قلم دشتستان بزرگ می پردازیم.
 
فرج الله کمالی
هنرمند اهل قلم (نویسنده ) 
 
استاد فرج اله کمالی فرزند مرحوم فتح الله در سال ۱۳۲۸ در شهر برازجان از یک خانواده اصیل متدین و با تقوا وشاعر پا به عرصه گیتی نهاد. 
وی دوره دبستان را در برازجان سپری و سپس دیپلم خود را در رشته طبیعی از دبیرستان سعادت بوشهر گرفت و در سال ۱۳۵۰ دررشته زیست شناسی از دانشگاه اصفهان فارغ التحصیل شد. 
کمالی پس از دوره مقدس سربازی بعنوان کارشناس مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی وبهداشتی در شیراز، بوشهر و برازجان دراستخدام وزارت بهداری بود. 
وی از سال ۱۳۶۴ پس از انفصال از شغل اداری، در شرکت های ساختمانی مشغول به کارشد. 
ازسال ۱۳۵۳ به شعر با گویش بومی گرایش پیدا کرد که تا امروز نیز در این زمینه فعالیت دارد و تحقیقاتی نیز کرده است.
کمالی علاوه برشعر محلی غزل، دوبیتی، رباعی را نیز لطیف می گوید. درسال ۱۳۸۴ به کوشش آقای احمد قائمی فرد و حمایت و پشتیبانی آقای صدرالدین ماحوزی و همسر فرهیخته ی ایشان  و جناب دکتر مهدی ماحوزی، اولین چاپ دفتر شعر «دشتسونی» که حاوی بومی سروده های ایشان بود چاپ و منتشر گردید.
 استقبال بی نظیر مردم استان از چاپ اول کتاب مشوّق ایشان در ادامه ی سرایش اشعار بومی همراه با کوشش برای ریشه یابی و تبار شناسی واژگان گویش دشتستانی گردید که این تحقیقات در سال ۱۳۹۳ با انتشارچاپ دوم «دشتسونی» به بار نشست. 
کمالی با گروه های موسیقی محلی نیز همکاری داشته وبرخی اشعار ایشان توسط گروه مروارید لیان در کاست های «شپ» و «بندری» منتشر گردیده است.
 
 
 
به چشمانت که چون  دریاست سوگند / به آن شهدی که در لب هاست سوگند
ندارد جز تو دلخواهی دل من/ به آن که هست وناپیداست سوگند
 
 
آثار:
دشتستونی – چاپ اول       ۱۳۸۴
دشتستونی – چاپ دوم ۱۳۹۳
ولیک ناله بیچارگان ۱۳۹۶

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader