true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: چندی پیش استاندار بوشهر در گفتگو با مدیرمسئول دشتستان بزرگ از تعیین تکلیف فرمانداری دشتستان بعد از هفته دولت خبر داد.

به گزارش دشتستان بزرگ، عبدالکریم گراوند در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به معرفی گزینه خود به وزارت کشور جهت تصدی گری فرمانداری دشتستان، اعلام کرد: " در حال حاظر گزینه فرمانداری دشتستان را معرفی کرده ایم و مسیر اداری آن طی می شود اما در نهایت دشتستان در حوزه مدیران حرفه ای شرایطی خاص دارد

وی افزود: بعد از هفته دولت, وضعیت فرمانداری این شهرستان, تعیین تکلیف خواهد شد اما در نهایت حکم وی باید توسط وزیر امضا شود."

اما شرایط گفته شده، باید چگونه باشد؟ یا به عبارتی فرماندار دشتستان باید چه ویژگی های خاصی داشته باشد؟

 طبق تصویب نامه شورای عالی اداری شرایط احراز، انتخاب و انتصاب فرمانداران فرمانداری درجه ۱ شرایطی مشخص دارد، از سوی دیگر فرمانداری شهرستان دشتستان در استان بوشهر، فرمانداری درجه ۱ محسوب می شود.

بر اساس این تصویب نامه باید از جمله سوابق مدیریتی و کارشناسی افراد درون سازمانی حداقل ۱۰سال تجربه در مشاغل مدیریتی و سرپرستی در وزارت کشور بوده و حداقل ۱۵سال سابقه که حداقل ۱۰سال آن در پست های مدیریت میانی به بالا باشد.

طبق تصویب نامه شورای عالی اداری در سال ۹۵، فردی که قرار است به عنوان فرماندار در شهرستانی که فرمانداری درجه ۱ داشته انتخاب شود، باید به طور میانگین ۸۵درصد از امتیاز ارزیابی در ۲سال ماقبل انتصاب برای کارکنان دولت را کسب کرده باشد.

 طبق بررسی های دشتستان بزرگ، سرپرست کنونی فرمانداری دشتستان، قبل از حضور در این فرمانداری، شرکت در دوره شبیه سازی گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا، تدریس در دانشگاه  آزاد اسلامی واحدهای دشتستان و بوشهر، همکاری با دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و مدیر عاملی مجمع خیرین سلامت استان بوشهر را در کارنامه خود داشت.

حال باید منتظر ماند و دید، بنا به صحبت های اخیر استاندار بوشهر در خصوص تعیین تکلیف فرمانداری دشتستان بعد از هفته دولت، وضعیت به چه شکلی پیش خواهد رفت؟ آیا وزارت کشور، لقمان زاده را به عنوان فرماندار دشتستان تأیید می کند؟ یا اینکه باید فرد دیگری جهت تصدی گری فرمانداری بزرگترین شهرستان استان، معرفی شود؟

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader