true

ویژه های خبری

true
    امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: چاه ها و خطوط انتقال آب دشتستان، ظهر امروز با حضور معاون وزیر نیرو، استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان استانی و دشتستانی افتتاح شدند.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ معاون وزارت نیرو اظهار داشت: امروز پروژه ای بسیار مناسب با زحمات فراوان و پشتیبانی نماینده دشتستان و استاندار بوشهر افتتاح می شود.

نقی زاده خامسی ضمن بیان این که از موضوع مدیریت مصرف نباید غافل شد, افزود: زمانی که با کمبود اب مواجه هستیم, باید آب را در هر سه بخش صنعت، شرب و کشاورزی مدیریت کنیم، در بخش شرب وزارت نیرو مسئولیت داشته آب خوب و با کیفیت به شهروندان در هر نقطه ای از هر شهر برساند.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر، آب شیرین کن ها بهترین راه تامین آب هستند، تاکنون ۵سد در حال ساخت بوده و بازدهی آب آن در آینده کم نیست، البته باید بتوانیم از ظرفیت استان های معین نیز استفاده کرده و از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

معاون وزیر نیرو اذعان داشت: از نظر تخصیص اعتبارات برای استان بوشهر، برنامه خود را ارائه داده و در کنار آن باید دنبال تامین مالی بخش خصوصی برویم، چون آب شرب برای ما مهم بوده و خرید تضمینی آن را داریم، بخش خصوصی نیز استقبال می کند.

افتتاح ۱۱ حلقه چاه در دشتستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز اظهار داشت: پروژه ای که امروز افتتاح شده در شرایط اضطراری تعریف شد و با پیگیری استاندار و نماینده دشتستان، علی رغم مشکلات موجود به بهره برداری رسید.

حمزه پور افزود: ۱۱حلقه چاه، ۱۱کیلومتر خطوط انتقال، ایستگاه پمپاژ و… با اعتبار بالغ بر ۱۰میلیارد و نیم به بهره برداری رسیده که ۵۰درصد از اعتبار آن را استاندار تامین کرده است.

وی اضافه کرد: ۱۱حلقه چاه مذکور، روزانه صدهزار مترمکعب آب به شهر داده تا در مواقع بحرانی از ظرفیت آن استفاده کنیم، اکنون ۳۲۸میلیارد تومان در قالب ۲۵ پروژه اجرایی در حال کار است، اکنون دو آبشیرین کن دشتستان در حال اجرا بوده و  280میلیارد تومان برابوی ان هزینه شده که تقریبا به ۵۰ تا ۶۰میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ضمن بیان این که آبشیرین کن ۱۷هزار مترمکعبی را در برنامه اجرا داشته اذعان داشت: استان بوشهر گرم و خشک بوده و نمی توان به بارندگی دل خوش کرد، باید از منبع دریا استفاده کنیم.

حمزه پور ادامه داد: استان های معین فعالیت بسیار خوبی در ماه های گذشته داشته و ما نیز تمام تلاش خود را داریم تا در تابستان شرمنده مردم نشویم، تلاش کردیم تابستان را با حداقل تنش آبی پشت سر گذاشته اما از طرفی هدر رفت آب بسیار بالا است.

مشکل آب دشتستان با همت استاندار حل شد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تابستان ۹۷تابستان سختی برای مردم برازجان و دشتستان بود، مردم به دلیل نبود آب شرب بیش از ۷۰روز دچار بحران بودند.

محمدباقر سعادت افزود: باید با صراحت گفت در گذشته نخواستیم مشکل آب حل شود، همانطور زمانی که خواستیم در کم ترین زمان ممکن، مشکلات حل شد.

وی ضمن بیان این بخش عظیمی از بودجه کشور را استان بوشهر تامین کرده اضافه کرد: چاه های حفاری شده بیشتر با کمک استاندار بوده است، همانطور که اکثر شهرستان های بوشهر، صاحب دریا هستند, باید اعتبارات لازم تخصیص پیدا کرده تا از ظرفیت آب شیرین کن ها استفاده شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نیاز است اعتبارات بیشتری به دشتستان تخصیص پیدا کرده تا سد دالکی هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

وابستگی آبی دشتستان را کم کنید

فرماندار دشتستان نیز گفت: پروژه امروز، پروژه حیاتی دشتستان است.

نوروزی افزود: تاکنون اقدامات موثری رقم خورده اما اقدامات دیگری نیاز است، حضور استان های معین به منظور نوسازی شبکه آب، اقدامی موثر بوده که نیاز بوده مجدد شاهد حضور آنها باشیم.

وی اضافه کرد: باید تلاش کرد در دشتستان وابستگی آب نسبت به خارج از استان را کم کرده تا پاسخ بهتری به نیازهای مردم داده شود، در حوزه مخازن آب شهری و آب روستایی کاستی هایی داریم، سد دالکی نیز اگر چنانچه تزریق مالی مناسب داشته باشیم شاهد افزایش سرعت کار بوده و نتیجه آن را بهتر می بینیم.

فرماندار دشتستان اذعان داشت: باید هرچه سریعتر آبشیرین کن ۱۷هزار و ۵۰۰مترمکعبی شهر برازجان شروع به کار کرده تا تاثیرگذاری بهتر آن را ببینیم تا شاهد بحران مجدد آب نباشیم، باید کاستی ها را برطرف کرده و مطالبات مردم را پبگیری کنیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader