true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
اختصاصي دشتستان بزرگ/ سرانجام پس از بررسي نماينده يونسكو:

دشتستان بزرگ: رئیس میراث فرهنگی دشتستان در گفتگو با دشتستان بزرگ گفت: چندی پیش مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که مسئولیت ثبت آثار جهانی را بر عهده داشته به همراه نماینده یونسکو از کاروانسرای دژ برازجان بازدید کرد که این بازدید حاشیه هایی را در فضای مجازی ایجاد کرد.
حمید سعادت افزود: بازدید صورت گرفته مورد توجه و موافقت نماینده یونسکو قرار گرفته و نظر مساعدی در خصوص ثبت جهانی شدن این اثر تاریخی داشت.
وی اضافه کرد: نماینده یونسکو در بازدید از دژ برازجان بیان کرده که “با آنکه بازدید از بناهای تاریخی بسیاری در استان های مختلف کشور داشته، اما نگهداری از دژ برازجان بسیار خوب بوده و این کاروانسرا از نظر شکل و شمایل در مقایسه با بقیه آثار تاریخی مورد بازدید قرار گرفته، از زیبایی بسیار خوبی برخوردار است.”
رئیس میراث فرهنگی فرهنگی دشتستان اذعان داشت: در این بازدید، ایراداتی نیز توسط نماینده یونسکو مطرح و مقرر شد که تمامی این ایرادات برطرف و به طور ماهیانه نیز گزارش رفع ایرادات را به نماینده یونسکو ارسال کنیم تا مشکلی برای ثبت جهانی این اثر ارزشمند تاریخی وجود نداشته باشد.
سعادت تصریح کرد: تیرماه سال آینده، طی جلسه ای که در سازمان جهانی یونسکو برگزار خواهد شد، در خصوص ثبت جهانی دژ برازجان نیز تصمیم گیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت کوتاه قبل از بازدید نماینده یونسکو و مشاور وزیر، زحمات و تلاش های بسیاری از طرف مسئولین، شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی، اصحاب رسانه و فعالین مدنی کشیده شد که قابل تقدیر است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader