true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری برازجان در گفتگو با خبرنگار دشتستان بزرگ، در خصوص عملکرد سال گذشته این سازمان، گفت: در فصل پایانی سال گذشته ۲۵هزار اصله نهال در شهر برازجان کاشت شد.

علی پورجم افزود: نهال های کشت شده شامل ختمی، یوکا، لگنوم، تی وی تی، تکوما، آکاسیا، شیشه شور، گل کاغذی، دارایی، انجیر، سه پستون، ابریشم، کنار پیوندی، شاه پسند، خر زهره و برهان گلی بوده است.

وی با اشاره به این که ۱۶۰۰۵۵ گل اطلسی، ایرانی و هلندی کشت شد، اضافه کرد: تعداد کشت هر کدام از گل های فصلی آهار، جعفری(۲نمونه)، گل ناز، همیشه بهار، شب بو، پریوش، میمون و گل کلم به ترتیب ۱۰کیلو بذر، ۶۹۱۶، ۶۹۱۶، ۳۰کیلو بذر، ۲۷۹۱۱، ۸۸۹۲، ۲۹۶۴، ۱۳۰۹۱ نشاء بوده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری برازجان اذعان داشت: در ۹ماهه گذشته سال۹۷ نیز ۲۸هزار اصله نهال، در سه مرحله خریدار شد که در اکثریت بلوار و پارک های سطح شهر برازجان کشت شد.

پورجم تصریح کرد: کشت نهال در پارک های قدیمی به منظور در دستور کار قرار دادن حذف درختان کنوکارپوس به مرور زمان در شهر برازجان صورت گرفته و شاهد کشت در پارک های جدیدالاحداث مانند دره گرمسیری، فرهنگ شهر، CNG مولوی، شهید رجایی، غدیر و جاده سلامت بوده ایم، نهال های کشت شده سال جاری در شهر برازجان همان نهال های کشت شده در سال گذشته بوده و نهال پالم(نخل زینتی) نیز اضافه شده است.

وی اظهار داشت: در سال۹۷ از شهریورماه تاکنون ۱۰هزار گل کلم، ۴۰کیلو بذر همیشه بهار، ۱۸کیلو بذر آهار و ۱۵کیلو بذر جعفری کشت شده است، برای ایام نوروز نیز کشت گل های کوکب کوهی، اطلسی، شب بو و… را در نظر داشته که در اواسط ماه آینده نشاء آن خریداری می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری برازجان افزود: در سال جاری نیز در ضلع جنوبی کاروانسرای مشیرالملک دژ برازجان، بلوار غدیر و پارک ورودی شهر برازجان از سمت بوشهر نخل هایی به قدمت ۴۰ساله کشت شده است.

پورجم اضافه کرد: ساخت گلخانه اختصاصی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری برازجان در حال انجام بوده که توسط نیروهای بومی سازمان در حال ساخت بوده و از دوماه گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده که تا پایان ماه جاری با ظرفیت ۱۰۰۰متر مربع به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص برنامه های آینده و در دستور کار این سازمان اذعان داشت: در آینده شاهد تجهیز پارک بازی آزادی دو، بازسازی فاز یک پارک آزادی، ساماندهی دکه های سطح شهر، بررسی مشکلات نیروهای کارتی، آبنمای پارک لاله، نصب تلوزیون شهری در فاز یک پارک آزادی، ساماندهی و تجمیع گل فروشی های سطح شهر، ایجاد و احداث باغ پرندگان و ایجاد و احداث پارک بازیافت در شهر برازجان خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری برازجان تصریح کرد: هرس درختان، چمن زنی، جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز، قطره ای کردن آب بلوار های سطح شهر، به سازی پارک های سطح شهر به صورت هفتگی، رنگ آمیزی جداول پارک ها، کف پوش فضاهای بازی کودکان، تعویض وسایل بدن سازی پارک ها، تعمیر و نگهداری شبکه آبیاری و همچنین تعمیر و نگهداری آبنماهای شهری از جمله اقدامات روتین این سازمان بوده است.

پورجم در پایان از زحمات معاونت اجرایی، امور مالی و اداری، عمرانی، پرسنل سازمان سیما، منظر و فضای سبز و در راس آن شهردار برازجان تقدیر کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader