true

ویژه های خبری

true
    امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: کارشناس هواشناسی جنوب کشور در گفتگو با دشتستان بزرگ گفت:گرمای فراتر از نرمالی که هم اکنون در استان بوشهر بویژه مناطق دور از ساحل حاکم شده است، از غروب روز پنجشنبه، خصوصا روز جمعه به حالت نرمال بر گشته و در روزهای پایانی شهریور دمای نرمالی را نسبت به روزهای قبل شاهد می شویم.

علی الهیاری افزود: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز، در اوایل مهرماه با تغییر زاویه خورشید، هر چند در بین ساعات ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر گرما همچنان احساس شده اما روند کاهش تدریجی دما با شیب بیشتری ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد:در این زمان, از شدت گرما کاسته شده و در تمام نقاط استان، از آبان ماه وضعیت به صورت نرمال پیش رفته و هوا کاملا معتدل خواهد شد.

الهیاری اضافه کرد: طی روزهای سه شنبه تا جمعه، وزش باد ضعیف در مناطق دور از ساحل و گاهی متوسط و همچنین وزش باد متوسط در برخی مناطق سواحل پدیده غالب تا پایان هفته جاری خواهد بود.

کارشناس هواشناسی جنوب کشور اذعان داشت: پیش‌بینی می شود روند افزایشی رطوبت هوا از چهارشنبه شب بیشتر شده و مناطق دور از ساحل از شب تا صبح رطوبت نسبتا بالایی را داشته باشند، بدلیل وجود داشتن دمای هوا از شب تا صبح در کمینه و پایین ترین حد خود، با وجود رطوبت هوا، بالا بودن آن چندان احساس نمی شود.

وی تصریح کرد: در خصوص وضعیت بارندگی پاییز و زمستان برای کشاورزی در استان بوشهر نیز دهم آبان ماه در پایگاه خبری دشتستان بزرگ اطلاع رسانی کامل انجام می شود اما سفارش می شود کشاورزان استان بوشهر نیز در انتظار این پیش‌بینی باشند، تصمیم گیری قبل از این تاریخ با ریسک بالایی همراه است.

الهیاری خاطر نشان کرد: سال گذشته اطلاع رسانی کامل وضعیت هواشناسی در سایت دشتستان بزرگ انجام شده که تقریبا ۸۰ درصد پیش‌بینی ها به وقوع پیوسته و ۲۰ درصد مابقی خطای در پیش بینی هواشناسی بود، هواشناسی علم احتمالات بوده و احتمال خطا نیز دارد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader