true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: سرپرست فرمانداری دشتستان در آئین تجلیل و گرامیداشت روز آتش نشان گفت: زمانی که انسان در خصوص کلید واژه هایی مانند ایثار، از خودگذشتگی و امید صحبت میکند یکی از گروه هایی که در این خصوص معنا پیدا می کند آتش نشانی است.

به گزارش دشتستان بزرگ٬ نوروزی افزود: آتش نشانان آرامش و امنیت خاطر را برای مردم ایجاد می کنند٬ گاهاْ دیده شده که به صدا درآمدن آژیر ماشین های آتش نشانی موجب دلنگرانی مردم می شود اما حضور آتش نشانان موجب تزریق امید می شود.

وی ضمن بیان این که در حوزه آتش نشانی باید رویکرد پیشگیری داشت٬ اضافه کرد: باید در کلاس های آموزشی٬ موضوع ایمنی را بین مردم تقویت کنیم، یکی از مباحث اصلی نیز افزایش توان جسمی اعضای آتش نشان بوده که باید تلاش ویژه ای در این راستا انجام داد.

سرپرست فرمانداری دشتستان اذعان داشت: آتش نشانان در شرایط سخت٬ دل به آتش زده٬ به سمت خطر رفته تا شرایط خطرناک را با نوع دوستی خود ایمن کنند، آتش نشانان در زندگی مردم نقش مثبت داشته و تقویت امکانات این سازمان، سبب احساس ایجاد آرامش بین مردم می شود.

 

خریداری تجهیزات جدید آتش نشانی/ درخشش آتش نشانی برازجانی در اطفاء حریق های اطراف شهر

شهردار برازجان نیز در این آئین با اشاره بر لزوم ارتقاء کیفیت ماشین آلات شهرداری و آموزش خدمت رسانی گفت: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون با پیگیری های صورت گرفته توانستیم خودرویی برای آتش نشانی خریداری کرده که اندازه بالغ بر ۱۸متر اتفاء حریق را انجام دهد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه آتش نشانی شهرداری برازجان علاوه بر درون شهر، در اطراف شهر نیز اتفاء حریق را صورت مستمر در برنامه کاری خود داشته و این موضوع نشان از تغییرات ایجاد شده و رویکرد مثبت این سازمان است.

انجام ۲۵ پروژه عمرانی در برازجان

شهردار برازجان ضمن بیان این که وضعیت امروز سازمان آتش نشانی با دیروز متفاوت بوده و یکسان نیست، اذعان داشت: شهرداری برازجان نیز با پشتکار بیش از پیش خود، در بحث عمرانی پروژه ها کلنگ زنی های بسیاری دارد، اکنون بیش از ۲۵ پروژه فعال داشته و روند ساخت سالن بزرگ برازجان در حال ادامه است.

محمدی تصریح کرد: اکنون ۴اکیپ به صورت همزمان در سطح شهر مشغول به آسفالت بوده تا آسفالت معابر شهر برازجان بروز شود، شهرداری برازجان بازگشایی معابر را در دستور کار خود داشته و به همین منظور بازگشایی معابر در حال انجام بوده که تا پایان سال شاهد بازگشایی این گذر حیاتی در شهر برازجان باشیم.

وی ادامه داد: سنگ فرش پیاده رو و رسیدگی به فضای سبز را در برنامه روزانه خود داشته و در بحث مالی شهرداری، در خصوص پرداخت بدهی به تامین اجتماعی، بخش نامه ای را با رایزنی های انجام شده پیگیری و ۶میلیارد تومان را توانستیم بخشودگی بگیریم تا ۱۰میلیارد باقی مانده را در ۱۲قسط پرداخت کنیم.

شهردار برازجان خاطرنشان کرد: از جمله فواید ساماندهی وضعیت مالی شهرداری می توان به پرداخت در زمان مناسب حقوق ها و بروز رسانی اضافه کاری پرسنل اشاره کرد.

محمدی افزود: در دو سال گذشته خودروهایی به تمامی سازمان های خدمات شهری شهرداری برازجان اضافه شده تا شاهد ارتقاء ناوگان حمل و نقل باشیم، در بخش مبلمان شهری نیز رویدادهای خوبی در حال انجام است، بعد از ۲۵سال از درجه ۸ به درجه ۹ ارتقاء درجه گرفته ایم، درجه ۹ تنها در استان بوشهر شامل ما بوده و لطف خداوند، حمایت مسئولین و زحمت پرسنل دلیل اصلی آن است.

 

انجام ۳۷۲ ماموریت آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری برازجان نیز گفت: تاکنون ۳۷۲ماموریت داشته که ۱۸۸مورد اتفاء حریق بود و  191 مورد نیز امداد و نجات جاده داشته ایم.

محمدعلی عباسی افزود: در بحث آموزش مدارس، ادارات، مراکز فنی حرفه ای، مسافران نوروزی، اداره زندان و بیمارستان ها نیز فعال بوده ایم، در خصوص اجرای مانور نیز به صورت گسترده و به طور ماهانه اقدام کرده ایم، همکاران ما روزانه پیگیر رفع مشکل در حوزه حوادث هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳۸۸مورد بازدید ایمنی از اماکن عمومی در سطح شهر داشته ایم، تجربه انجام امداد و نجات را بیشتر از اتفاء حریق داشته و یکی از دلایل آن را می توان مرکزیت شهر برازجان دید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری برازجان خاطرنشان کرد: به تامین اعتبار به منظور خرید خودروی امداد و نجات جاده ای نیاز داریم، تاکنون امداد و نجات جاده ای را به صورت گسترده در برنامه خود داشته ایم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader