true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: آئین بازگشایی مدارس دشتستان، با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش٬ سرپرست آموزش و پرورش استان بوشهر٬ سرپرست فرمانداری دشتستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه دکتر حسابی برازجان برگزار شد.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: همه بخش های جامعه با آموزش و پرورش مرتبط بوده و ما نیز به نمایندگی از حاکمیت٬ امر تعلیم و تربیت را انجام می دهیم.

رضا مددی افزود: مدرسه مکانی جهت تعلیم و تربیت فرزندانمان بوده و استفاده از آن حق هر شهروندان ایرانی است، لذا همگی وظیفه داریم که حق تربیت را ادا کرده و خدمات تربیتی را در مدارس ارائه دهیم.

 

حل مشکلات جامعه با کمک آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه برخی افراد٬ هدف از مدرسه رفتن را درس خواندن٬ دیپلم گرفتن و به دنبال زندگی خود رفتن می دانند٬ اظهار داشت: رفتن به مدرسه باید با هدف کسب مهارت های زندگی باشد٬ از این رو به عنوان مثال کسب رتبه های تک رقمی کنکور معیار سعادتمندی نیست و تقویت بنیه علمی یکی از نیازمندی های این مهارت های زندگی محسوب می شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن انتقاد از وجود صد میلیون پرونده قضایی در قوه قضائیه اظهار داشت: آموزش و پرورش با کمک مردم٬ مدارس را اداره و با آموزش صحیح فرزندانمان می توان با این معضل بزرگ مقابله کرد.

مددی تصریح کرد: آموزش و پرورش٬ مدارس و معلمان٬ کار تربیت اقشار مختلف جامعه را بر عهده دارند از این رو باید آنان را گرامی داشته و قدردان زحماتشان باشیم.

وی ادامه داد: هزاران نفر از آب و خاک این سرزمین دفاع کرده تا شاهد دوام این مرز باشیم، بنابراین باید کوشش کرد تا مشکلات را حل کرده و تنها راه آن نیز تربیت نیروی انسانی سالم است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اگر امروز به دلیل مقابله نیروهای مسلح کشورمان با آمریکا به خود افتخار می کنیم٬ نتیجه تلاش در آموختن است.

 

باید به عزت بزرگ درسی گذشته خود در بوشهر برگردیم

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: این کشور و جامعه به همه مشاغل در رشته های مختلف نیاز داشته و مسئولین استانی، محلی، شوراها، مردم و… باید در کنار هم قرار گرفته و افتخار کرده که بزرگترین سرمایه های مردم را در دست داریم.

غلامحسین حسینی اضافه کرد: بالغ بر ۱۲۰سال از تاسیس مدرسه سعادت در بوشهر گذشته و این پیشینه افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود، باید تلاش داشته که به عزت درسی و عزت بزرگ خود در بوشهر برگردیم.

 

منشور حقوق دانش اموزی و شهروندی را در مدارس آموزش دهید

سرپرست فرمانداری دشتستان نیز گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی را به فال نیک گرفته چرا که باید آرمان های شهدا را در سنگرهای مدارس تبلیغ و ادامه دهیم.

فتح الله نوروزی افزود: قطعا می توان زیباترین نقش در تابلوی دفاع مقدس را نقش شهدا دید، رونمایی از کتاب شهدا و همراهی تمام مسئولین در بازگشایی مدارس از جمله اتفاقا زیبای این روزها است.

وی اضافه کرد: اگر ما دغدغه پیشرفت دشتستان را داشته باشیم باید با نگاهی واضح و روشن به سمت تقویت آموزش و پرورش، حرکت کنیم.

سرپرست فرمانداری دشتستان اذعان داشت: اگر علم عزیز شد معلم نیز عزیز می شود، امروز باید به دانش آموزان دقت کرده تا فردایی خوب داشته باشند، توسعه اجتماعی نیازمند آموزش و پرورشی توانمند است، بنابراین باید با همراهی در کنار آموزش و پرورش آن را توانمند کرد.

نوروزی تصریح کرد: آموزش و پرورش دشتستان تاکنون پویا بوده و امید به بهتر شدن آن داریم، باید در مدارس روحیه پرسش گری و نقادی را تقویت کنیم، دانش آموزان ما حق دارند که منشور حقوق دانش آموزی و شهروندی را یاد گرفته و از آن استفاده کنند.

 

۸۰ کلاس بی معلم در دشتستان داریم/ ۶ سال برای حفظ حریم آموزش و پرورش دست و پا زدم

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ۱۱میلیارد تومان در حساب نوسازی مدارس قرار گرفته و به جهت تامین دستگاه های کولر مدارس که متاسفانه نتوانسته ایم کولر را به لحاظ مشکلات ایجاد شده تامین کنیم.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان نیز با اشاره به اینکه امروز ۱۴۶۵۰هزار دانش آموز سال تحصیلی خود را آغاز کرده اند گفت: اکنون ۸۰کلاس از معلم خالی بوده و ۳کلاس میز و نیمکت ندارد، این موضوع جزء مشکلاتی است که موجب سلب آسایش ما شده است.

سیدحسن لواسانی فرد با اشاره به اینکه افزود: اگر عزیزانی هستند که با من مشکل دارند٬ این مشکلات را مطرح کنند، نزدیک به ۶سال دست و پا زدم تا دیوار و حریم آموزش پرورش حفظ شود، نگاه ما چشم انداز سند تحول بنیادین بوده و برای شروع سال تحصیلی جدید، برنامه ها را بومی سازی کرده ایم.

 

وجود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور

فرمانده سپاه جواد الائمه شهرستان دشتستان نیز در این مراسم گفت: بیش از ۲۰۰هزار شهید و ۳۶هزار شهید دانش آموز دوران دفاع مقدس در کشور داریم.

سرهنگ نعمت الله غلامپور ضمن بیان این که می توان کلاس های درس را به نام شهدای دانش آموز نام گذاری کرد، افزود: جوانان و دانش آموزان ما به خوبی در مقابل استکبار ایستادگی داشته اند٬ در نظام آموزشی ما به رزمندگان و مردم که در دفاع مقدس نقش داشتند٬ کم توجهی شده است.

فرمانده سپاه جواد الائمه شهرستان دشتستان اذعان داشت: افتخارات گذشته را باید زنده کرده و یاد ۸سال را گرامی داشت.

غلامپور تصریح کرد: امروز از کتاب خانم هوراسفند، با عنوان نسیم صبحگاهی رونمایی شد که اقدام بسیار ارزشمندی است، مطالعه این کتاب و زندگی نامه شهدای دانش آموز دشتستان در مدارس توسط دانش آموزان تحول عظیمی را ایجاد می کند.

مدیر دبیرستان دکتر حسابی برازجان نیز گفت: تمام ارگان ها و سازمان ها موظف به مشارکت با آموزش و پرورش هستند.

الهیاری افزود: نمودارهای نصب شده در راهروهای این دبیرستان، نشان از پیشرفت و کیفیت کار در این مقطع تحصیلی است، تمام تلاش خود را کرده که همچنان به فعالیت خود با قدرت ادامه دهیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader