true

ویژه های خبری

true
    امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از ثبت ۲۲۸ فوتی بر اثر کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون ۶۷۴۲ مورد نمونه گیری داشته ۳۴۹۰ مورد مثبت و ۲۲۸ فوتی کرونایی داشته ایم.

به گزارش دشتستان بزرگ، ماریا خویش دوست با اعلام این خبر افزود: از هر هزار نفر از ۲۶نفر نمونه گیری انجام شده است، استان حدود ۱۶هزار و ما حدود بیش از ۳هزار نمونه گیری داریم، ۲۱ درصد مبتلایان و ۲۹ درصد مرگ و میر مربوط به دشتستان است.

وی اضافه کرد: یک چهارم جمعیت استان را دشتستان داشته و گستردگی زیاد است، آمار علمی بوده و تا کنون روند خوبی داشته ایم، تعین کننده قرمز، نارنجی و زرد بودن شهرستان، بستری های بیمارستانی است.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان اذعان داشت: در اسفند، فروردین و اردیبهشت شرایط خوبی را داشتیم، همان زمان در بقیه استان ها پیک زیادی وجود داشت، در خرداد ماه به دلایلی به آمار مثبت بالایی رسیده و تا مردادماه شاهد همان پیک بودیم، شهریور و مهر روند ثابت بوده است.

خویش دوست تصریح کرد: روند مبتلایان ما نسبت به اسفند افزایشی است، در مهر پیک بسیار بدی را داشته و بستری ها بالا بود، تحت فشار بالایی قرار گرفتیم، ۳۸درصد فوتی ها دیابتی، ۳۴درصد فشار خون ۵٫۵ درصد سرطان، ۱۱٫۱ درصد بیماران کلیوی، ۸٫۷ درصد قلبی جز فشار خون و ۲٫۳ درصد سایر بیماران مزمن و ۱٫۵ درصد مزمن تنفسی بوده است.

تاثیر رژیم غذایی در مرگ و میرهای کرونایی

وی ادامه داد: بسیاری از مرگ و میر ها دچار سه مشکل مانند فشار خونی، قلبی و کلیوی بوده اند، رژیم های غذایی را باید رعایت کرده و نمک و شیرینی را کاهش داد.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: اقدامات مراکز درمانی در گندزدایی، کمک زیادی به ما کرده است، در حال حاضر این مراکز به میزان ۸۴ درصد گندزدایی را رعایت کرده و اقدامات لازم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی را رعایت شده است.

تلاش کنیم، به منطقه زرد تبدیل شویم

خویش دوست اضافه کرد: دشتستان نارنجی بوده و بوشهر قرمز است، غیرت دشتستانی را بکار ببریم تا به منطقه زرد برسیم و با تیترهای خوب وضعیت بهتر شود، از نظر اقتصادی نیز علاقه ای به تعطیلی اصناف نداریم.

وی اذعان داشت: گروه شغلی ۱ نباید تعطیل شوند اما باید شاهد رعایت پروتکل ها در این گروه باشیم، گروه شغلی ۲ نیز می تواند فعالیت کند، پاساژها، مراکز خرید، شیرینی فروشی، مراکز تهیه غذا به صورت مردانه، آرایشگاه، بازار فرش، خودرو و…. که جزو این گروه بوده اجازه فعالیت دارند.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: گروه ۳ و ۴ در منطقه نارنجی نیز تعطیل هستند، ادارات نیز در دشتستان با ۵۰درصد فعالیت می کنند، مدارس، دانشگاه ها، مساجد و… تعطیل بوده و خودروها با پلاک بومی نیز اجازه خروج را ندارند.

خویش دوست ادامه داد: از شنبه موارد تست گیری بنا به دستورالعمل برای افرادی که مشکل دارند افزایش پیدا می کند، به طور طبیعی اگر ویتامین های بدن کاهش یابد، سیستم ایمنی نیز تضعیف شده و احتمال افزایش به کرونا افزایش می یابد.

وی افزود: آمار را هیچ وقت پنهان نکرده و کاملا واقعی است، حتی اولین کرونایی را در دشتستان پیدا کرده و بیماریابی نیز اهمیت بسیاری دارد، مغازه ها نیز نباید به افراد بدون ماسک خدمات دهند.

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان اذعان داشت: تجهیزات بیمارستان گنجی در ایام کرونا دو برابر شد، این بیمارستان به عنوان دومین بیمارستان استان از امکانات و تخصص ویژه ای برخوردار است، ۱۰۰ متخصص در دشتستان در حال خدمت بوده که تاکنون اینچنین نبوده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader