true

ویژه های خبری

true
    امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دشتستان بزرگ: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: خانواده‌ها به فرزندخواندگی روی آورده و کودکان بی‌سرپرست را به فرزندی قبول می‌کنند که این اتفاق خوبی است.

به گزارش دشتستان بزرگ؛ اسکندر پاسالار در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان اظهار داشت: آمار فرزندخواندگی در پنج‌ماهه اخیر نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: باید با همکاری دستگاه‌هایی مثل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی یک کار پژوهشی صورت بگیرد تا مشخص بشود، چند درصد از بانوان استان بوشهر صاحب فرزند نمی‌شوند و چه تعداد برای فرزندخواندگی به بهزیستی مراجعه داشته‌اند و چه تعداد موافقت صورت گرفته و منجر به صدور سند هویتی شده است.

تولد ۶ نوزاد از مادران زیر ۱۵ سال در بوشهر

مدیرکل ثبت احوال بوشهر همچنین درباره نسبت جنسی متولدان در استان اظهار داشت: در شهرها به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۱۰ نوزاد پسر و در روستاها به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۱۵ پسر متولد می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از مجموع ۶ هزار و ۶۵۵ واقعه ولادت ثبت شده در پنج ماهه سال جاری، ۰٫۰۹ درصد شامل ۶ واقعه مربوط به گروه سنی مادران کمتر از ۱۵ سال است که باز هم جای تامل دارد.  

استان بوشهر کمترین میزان واقعه وفات نسبت به جمعیت در کشور دارد

پاسالار خاطرنشان کرد: سهم استان بوشهر از فوت‌های اتفاق افتاده در سطح کشور ۱٫۱ درصد است و از لحاظ فوت دارای رتبه ۲۶ کشوری هستیم که میانگین عمومی وفات در کشور ۴٫۷ و در بوشهر ۳٫۵ درصد است و در کشور کمترین واقعه وفات نسبت به جمعیت را داشتیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ajax-loader